• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • MoM11

Nej det har jag inte gjort Poison82. Men jag har ett barn sedan tidigare så då fanns passage.

• MoM11

Är spolning enbart för att kontrollera passage eller är det en behandling också?

• princess77

Det är enbart för att se om det finns passage Mom11
    Har själv gjort för ett par år sedan,man spolar in kontrastvätska för att se så det inte är stop någonstans.Går snabbt och känns som mensvärk ungefär.

• Mael

Min läkare har också pratat om en spolning. Har läst så många skräckhistorier om det så jag har blivit livrädd för att han ska ta upp det nästa gång. Imorgon öppnar kliniken efter sommarstängt. Ska ringa direkt när telefontiden börjar. Vill ha en tid så att vi kan börja med sprutor.

• LillaJagMaria

Jag ska göra en spolning nu. Väntar på att läkaren ska ringa idag och ge mig en tid....usch lite nervös för det men känns skönt att få det gjort i alla fall....

• princess77

Va,vad säger du förväntansfull?! :(
    Varför tror du att du har fått MA?!
    Hoppas att det inte är så! Kram

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.