• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    Poison82 skrev 2013-07-31 19:58:15 följande:
    Fick ni mellanblödningar med pergo? Min mens innan pergo är beräknad till lördag (25 dagar) men enligt läkaren kan jag räkna med att det dröjer tills dag 30 efter pergokur. Är ju bara på dag 22 nu och där kommer blod

Vet du när du hade ägglossning?
  • Poison82

Jag har inte testat med stickor men om jag ska gå efter vad jag tror så skedde det förra måndagskvällen då jag hade så ont. Men det är som sagt en gissning.
    Märkte det när jag var på toa och torka mig, kom på pappret då.
    Har ni fått mellanblödningar av pergo? Vet att jag hade en blödning förra cykeln också, då utan pergotime. Fick då blödning på dag 18 och sen mens på dag 21

• Förväntansfull0406

Verkar konstigt. Du måste verkligen prata med din läkare. Iom du har tagit pergo om med största sannolikhet har haft äl så borde du inte få mellanblödning. Det kan inte vara nidblödning?

• Poison82

Kan och kan. Man liksom vågar inte hoppas på sånt efter såhär lång tid. Rent teoretiskt så kan det vara det men jag vet ju inte.

Trodde att det var det förra månaden och inbilla mig ett tag att mitt grävande i trädgården orsaka missfall (tungt jobb och väldigt ovant) . Men slog bort den tanken igen sen, varför skulle jag varit gravid just då av alla ggr liksom

• Mael
    Poison82 skrev 2013-07-31 20:46:32 följande:
    Jag har inte testat med stickor men om jag ska gå efter vad jag tror så skedde det förra måndagskvällen då jag hade så ont. Men det är som sagt en gissning.

Märkte det när jag var på toa och torka mig, kom på pappret då.

Har ni fått mellanblödningar av pergo? Vet att jag hade en blödning förra cykeln också, då utan pergotime. Fick då blödning på dag 18 och sen mens på dag 21

Jag blev gravid på min första kur pergotime. Fick då en rosa flytning ca 5 dagar innan beräknad mens. När jag sedan plussade så antog jag att det var en nidblödning. Men sedan fick jag missfall oerhört tidigt så vet inte om det var därför jag fick rosa flytningar.
  • princess77

Jag fick rosa och bruna flytningar 4-5 dagar innan mens men när riktiga mensen sen inte kom så testade jag plus Han är idag 2 år!!
    Det behöver inte vara negativt!
    Testa om ett par dagar så vet du!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.