• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-08-20 12:32:08 följande:
    Jag fick höra två alternativ. En typ ballongspolning som gynläkaren själv kunde göra eller en mer avancerad där dom kollar mer ingående, har för mig han sa titthålsoperation samt att dom då även spolar. Minns som sagt inte helt hundra men vill definitivt ha den stora undersökningen
    Okej. Jag visste inte att det fanns olika varianter. På min undersökning så spolade min läkare in vätska och så såg man på VUL hur vätskan vandrade....

Men kolla med din läkaren vilken av varianterna som är bäst. 
  • Poison82

Bäst och bäst, den där de söver en är ju en mer ordentlig koll. Dock måste jag dels sövas, dels åka några mil för att få det gjort, fixa ledigt från jobb och sånt för den stora undersökningen. Samt att där säkert är lång väntetid. Men det är den jag vill göra, jag vill dom ska kolla allt och göra allt för att jag ska bli gravid

• mylady

Tillbaka efter två veckors semester i sommarstugan i Finland. Härligt.

Men ingen mens i sikte.
    Är nu på dag 47.
    Inget plus. Och enligt tester ingen Äl hade jag heller.
    Så ska nu börja med provera för att sen testa dubbelkur med pergo.

Hur lång tar det att få mens när man tar provera?
    Less på denna väntan och att inte få fortsätta försöka.

• Förväntansfull0406

Mylady. Du kan få tabletter som kickar igång din mens. Nästan 50 dagar och ingen äl heller.... Du kan tyvärr få vänta länge metformin tror jag det heter. Sedan kan du öka på dosen pergo. Lycka till vännen

• mylady

Förväntansfull: precis det jag fått. Tabletter att framkalla och ska öka pergodosen sen

• Mael

Idag kom mensen iaf. Det sköna är att jag inte ens blir besviken när jag inte ätit pergotime denna månad. Jag har totalt gett upp hoppet om att vi ska lyckas utan hjälp. Det är ju 1 1/2 år sedan det hände så. Blir ju dock jävligt besviken när mensen kommer efter behandling. På tisdag börjar jag iaf igen. En sista pergotime kur. Hoppas jag! Jag vill gå vidare sedan.

• Förväntansfull0406

Idag fick jag konstaterat att min bebis inte längre lever. Känns helt åt helvete. Varför liksom??

Vi ses kanske igen. Önskar er verkligen lycka till

• MoM11

Fy vad fruktansvärt tråkigt Förväntansfull!

Mael, skönt att du inte blev alltför besviken.
    Jag har just haft äl utan pergo, tänker väl lite som du men hoppas ändå att förra månadens behandling ska ha effekt!

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-08-22 21:36:18 följande:
    Idag kom mensen iaf. Det sköna är att jag inte ens blir besviken när jag inte ätit pergotime denna månad. Jag har totalt gett upp hoppet om att vi ska lyckas utan hjälp. Det är ju 1 1/2 år sedan det hände så. Blir ju dock jävligt besviken när mensen kommer efter behandling. På tisdag börjar jag iaf igen. En sista pergotime kur. Hoppas jag! Jag vill gå vidare sedan.
    Usch kan inte mensen bara hålla sig borta för oss alla i nio månader....blir precis som du väldigt besviken när man ätit pergotime och mensen kommer....
    men denna månaden har jag inte ätit pergotime utan ska börja ta provera imorgon för att framkalla mensen så jag kan köra igång med pergotime igen. Så nu vill man bara att mensen ska komma....så ironiskt att man ibland väntar på mensen och vill att den ska komma fort medans när man äter pergotime vill man bara att det ska hålla sig bort....

Men vi ger inte upp tjejer!! Snart är det vår tur!! 
  • LillaJagMaria
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-23 09:16:41 följande:
    Idag fick jag konstaterat att min bebis inte längre lever. Känns helt åt helvete. Varför liksom??

Vi ses kanske igen. Önskar er verkligen lycka till
    Nej usch :( Så ledsen för er skull, ni var verkligen värda detta och så kommer detta bakslag....fy va världen är orättvis!! :(
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.