• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Förväntansfull0406

Stort grattis!!! ni ser!! Det går!!!

Jag rek dig att göra vul i v 9+0 inte innan. Allt innan är såååå osäkert. Men i v 9+0 ser man ett hjärta slå. Innan denna veckan kan det vara så osäkert och man oroar sig bara mer, kanske i onödan!

• Madelaiine
    Linnea77 skrev 2013-08-24 22:27:53 följande:
    En uppdatering! Min dr sa efter min 3 kur pergotime men första dubbelkur att jag troligtvis inte kan bli gravid. Jag hade inga ägg som ville lossna o väldigt tunn slemhinna. Han undrade även om jag kommit in i klimakteriet?!. Nu på vår bröllops testade jag starkt positivt, 3 gånger . Så under sker!!! Nu vill man bara göra ett vul så man vet att det verkligen finns ngt där inne. Skall då vara i 5+6, är trött illamående ibland samt att det drar i tjejmagen! Kram på er
    Åhhh, stort grattis :))) 
  • Poison82

Hade visst fått svar, så går det när man själv aldrig tar in posten och sambon tydligen glömde det i fredags.
    Mina blodprover var bra och sambons spermaprov var normalt. Sen skriver han "hoppas pergotime hjälper och hör av dig när du är gravid för att få ett tidigt ultraljud"

Jaha??? Vaddå hör av dig när du blir gravid?? Och om pergotime inte hjälper då?? Jag skulle ta tre kurer och sen skulle vi prova annat så varför skriver han såhär?
    Känner mig förvirrad och är ärligt talat arg över det i mina ögon norchalanta svaret

• Förväntansfull0406

Vaaaa???? Skojar du! Som att du självklart skulle bli gravid med pergon?? Nä du, ta och ring upp din läkare och prata med honom eller be om en tid så du kan prata med honom. Fan så förbannad jag hade blivit. Visst bra att han är optimistisk men det vore bra om du fick vul i början iaf. Galet...

• Poison82

Jag störtböla när jag läste det . Hur kan han bara skriva på det viset? Vi har försökt i 20 månader och han sa själv att jag skulle prova pergo i 3 månader och om det inte funka så fick vi prova något annat också skickar han ett sånt brev?? Helt sinnes!!
    Ska vänta in mensen (mest för att om jag mot oddsen är gravid så e de onödigt att ringa) sen ringer jag upp honom och frågar vad han menar. Jag SKA ha spolning om inte tredje kuren funkar och därmed basta!

Om mina prover var normala, borde det förresten inte innebära att jag faktiskt inte har pco?? Vad tusan ska jag då med pergo tabletter till?

• Förväntansfull0406

Pergo kan funka ändå. Jag har med äl utan tabletter. Men ändå är mins ägg inte tillräckligt "pigga" liksom. Det ger dom en liten extra skjuts.

Ok men vänta lite till. Jag hoppas så otroligt att den håller sig borta!

• Linnea77
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-24 23:33:59 följande:
    Stort grattis!!! ni ser!! Det går!!!

Jag rek dig att göra vul i v 9+0 inte innan. Allt innan är såååå osäkert. Men i v 9+0 ser man ett hjärta slå. Innan denna veckan kan det vara så osäkert och man oroar sig bara mer, kanske i onödan!

MoM11 skrev 2013-08-25 00:48:38 följande:
    Grattis Linnea77!

Tack snälla ni! Fattar fortfarande inte efter 3 tester på 3 olika dagar. Tror fortfarande att det kan vara missvisande. Borde vara runt 6+0 idag. Man kanske skall ta ett sista test i morgon?
  • princess77

Grattis Linnea77 Älskar mirakelhistorier!
    Nu är det ÄL dags här igen men jag har tappat hoppet efter 6 mån med Pergo..
    Dessutom känner jag mig otrolig låg denna månaden,kopplar detta till medicinen eftersom det inte är något annat i livet som känns jobbigt.Nån mer som har kännt så?
    Nästa månad tar jag ett break i allafall så kroppen och psyket får vila lite.
    Har köpt hem Agnus castus droppar så hjälpte mig att bli gravid förra gången så jag kör med dom till vintern,sen får vi se.

• princess77

Stå på dig Poison!Tror inte läkaren menar nått illa även om det kändes klumpigt formulerat..Han kanske bara vill ge dig lite hopp om att fanatiskt bli gravid
    Ring om mensen kommer och kräv spolningen och be om en vidare utredning.
    Kanske dags att prova sprutor och inseminenation om ni inte redan har provat det?!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.