• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • princess77

Insemination och Ivf kostar bara om man har barn sen tidigare tillsammans.
    I Vårat fall som har en son är det inget alternativ då vi redan har lagt över 50.000 kr på Ivf första gången vi försökte...
    Då vi till slut blev gravida naturligt låter vi naturen sköta det denna gången också Nu vet vi ju att det funkar även om det tar några år...Dock inget som säger att det kommer funka nu eftersom jag är 35 år och 3 år äldre än när jag blev gravid med sonen..
    Men vi hoppas

• Poison82

Har också barn sen innan så ivf är inte aktuellt. Men spolning och det helst nu!! Inget ska ju vara fel så det är kanske en blockering

• Förväntansfull0406

Tror dessvärre du får köra på pergo först. Funkar sedan inte det så brukar de vilja spola kan själv tycka att det är fel ordning. Försök få en spolning!

• Förväntansfull0406

Vi har med sagt nej till ivf. Men jag hoppas så innerligt att jag blir gravid igen om ett tag. Nästa år kanske. Hoppas innerligt att min man i te vill att jag ska börja med piller igen bara. Kan ta evigheter innan skiten går ur kroppen och den hittar sin vanliga "rytm"

• lillaskräp

Hej allihop! Hoppas att jag kan få vara med här.. Jag ska börja med Provera idag och sen fortsätta med Pergotime när mensen startar. Är nervös men känns samtidigt väldigt skönt att faktiskt vara igång och göra någonting som kan förbättra chanserna!

• LillaJagMaria
    lillaskräp skrev 2013-08-26 13:42:43 följande:
    Hej allihop! Hoppas att jag kan få vara med här.. Jag ska börja med Provera idag och sen fortsätta med Pergotime när mensen startar. Är nervös men känns samtidigt väldigt skönt att faktiskt vara igång och göra någonting som kan förbättra chanserna!
    Självklart är du välkommen hit! :) 
    Har ni försökt få barn länge?

Jag hoppas du bara behöver äta en kur pergotime!! :)

Jag har haft uppehåll med pergotime en månad nu så började äta Provera i lördags för att kunna påbörja en ny pergotimekur. Vi får följas åt och hoppas det är vår tur denna månad! 
  • Förväntansfull0406

För att inte riskera att det blir en "olycka" förstå mig rätt. Jag hade blivit glad för en olycka men han vill vänta. Det måste jag respektera.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.