• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-23 09:16:41 följande:
    Idag fick jag konstaterat att min bebis inte längre lever. Känns helt åt helvete. Varför liksom??

Vi ses kanske igen. Önskar er verkligen lycka till

Jag beklagar verkligen :( det är så fruktansvärt att behöva gå igenom missfall. Det är så tungt! Kramar till dig! Fortsätt kämpa!
  • princess77

Förväntansfull,jag lider och känner med dig/er.Så fruktansvärt orättvist.Förstår att det känns oerhört tungt just nu :(
    Många kramar till er och välkommen tillbaka när du orkar och vill.

• Poison82

Usch . Från glädje till besvikelse till glädje och nu igen en besvikelse. Ni får rå om varandra och komma tillbaka sen. Är du förresten helt säker? Tänkte mest på att först såg dom inte ens att där fanns något

• Poison82

Dag 23 i cykeln.... Känner inga tecken på graviditet.... Liite illamående har jag känt av men det kan man lika gärna känna av annat. Jag tror mensen kommer men kanske förlängs cykeln lite. Det vore välkommet men helst inte mer än 28 dagar cykel.

• Förväntansfull0406

Såg först nu att du skrivit till mig. Jo, det finns något i livmodern. Men det är alldeles för litet, mina blodvärden (hcg) tyckte han var alldeles för låga, eller höjningen var inte tillräcklig. Samt att hinnsäcken att sjunkit ihop han konstaterade till 99% ma.

• Poison82

Amen dumma telefon, försökte mig på sånt "internet hjärta" men det funkar tydligen inte via telefonen.

• Linnea77

En uppdatering! Min dr sa efter min 3 kur pergotime men första dubbelkur att jag troligtvis inte kan bli gravid. Jag hade inga ägg som ville lossna o väldigt tunn slemhinna. Han undrade även om jag kommit in i klimakteriet?!. Nu på vår bröllops testade jag starkt positivt, 3 gånger . Så under sker!!! Nu vill man bara göra ett vul så man vet att det verkligen finns ngt där inne. Skall då vara i 5+6, är trött illamående ibland samt att det drar i tjejmagen! Kram på er

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.