• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Jo bisolvon har jag provat. Dock bara i en månad. Höll på att spy varje gång då det smakar riktigt räligt . Men det kan ju aldrig vara fel att prova igen, händer ju inget farligt. Men visst finns dom som tabletter? Eller det funkar inte lika bra??

Munkpeppar vågar jag nog inte då mina hormonprov var fullt normala.

• princess77

Poison,mina hormonvärden har också alltid varit normala förutom mina sköldkörtelvärden som jag medicinerar mot.
    Jag blev ändå rekommenderad att prova och första månaden jag testade kände jag för första gången på länge av min ÄL och 3 veckor senare plussade jag
    Ren tillfällighet kanske men jag tror att det hjälpte.

• princess77

Det är som sagt en naturprodukt och inget som kan skada på något sätt.Är dina hormoner i kroppen perfekta så är det helt verkningslöst Har du testat alla dina värden? Testoteron,prolaktin och sköldkörtelvärden är dom viktigaste.

• Poison82

Ok, är så rädd att rubba på något som är bra. Samma med bisolvon, är det så bra om man har sköra slemhinnor??

• Förväntansfull0406

Bisolvon är ofarligt. Det rubbar inget som är bra. Det gör sekretet tunnare bara, jag tog mina ihop med pergon med. Men du kanske inte ska testa det ihop med det andra agnus. Jag var med väldigt skeptisk mot att stoppa i mig mer piller men bisolvon är väldigt milt, kan även ges till barn. Men märker du tydligt av din äl med trådiga och lösa flytningar? Jag visste när jag hade äl men har aldrig sett röken av det som andra kallar äl-flytningar. Googla på bisolvon metoden så får du själv se. Det har faktiskt funkat för många (där det inte hittas något fel) men det är klart..... Det är inte vetenskapligt bevisat.

• Förväntansfull0406

Man tar bara bisolvon fram till äl. Sedan är det stopp. Så det borde absolut inte påverka sköra slemhinnor, men testa inte om det inte känns ok

• Poison82

Har som sagt kört det en gång innan så vet lite så, bara blivit så himla nojjig. Men har ju inte så mycket att förlora på att testa en gång

• Poison82

Hämtar ut sista förpackningen med pergo nu så passa på att köpa bisolvon i tablettform. En tablett om dagen alltså från mens till äl ?

• Mael

Sista tabletten intagen då. Har faktiskt klarat mig bra från biverkningar. Verkar som att kroppen vänjer sig mer och mer. På måndag blir det ett vul för att se hur jag reagerat på behandlingen. Samt ett nytt spermaprov för min sambo. Nervös!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.