• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Alltså jag brukar ha som mest blödning i början av mensen men här kommer typ ingenting. PMS har jag så det är sanslöst, bröstspänningar, humörsvängningar samt kan börja böla (och gör det) för precis vad som helst. Kan det va att jag kanske aldrig hade ägglossning som gör att jag har så enormt sparsam mens tro??

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-08-30 11:03:56 följande:
    Sista tabletten intagen då. Har faktiskt klarat mig bra från biverkningar. Verkar som att kroppen vänjer sig mer och mer. På måndag blir det ett vul för att se hur jag reagerat på behandlingen. Samt ett nytt spermaprov för min sambo. Nervös!!
    Va skönt att du sluppit biverkningar :) Jag håller alla tummarna för er på måndag!! 

Själv går jag bara och väntar nu, äter Provera för att få igång mensen så gissar att den kommer i slutet av nästa vecka. Sen blir det en ny omgång pergotime :)
    Poison82 skrev 2013-08-30 12:57:18 följande:
    Alltså jag brukar ha som mest blödning i början av mensen men här kommer typ ingenting. PMS har jag så det är sanslöst, bröstspänningar, humörsvängningar samt kan börja böla (och gör det) för precis vad som helst. Kan det va att jag kanske aldrig hade ägglossning som gör att jag har så enormt sparsam mens tro??
    Avvakta och se om mensen kommer igång....annars kan du ska prata med läkaren.
    Min första mensdag när jag äter pergotime brukar vara sparsam, sen har jag ett par dagar ganska mycket sen blir det sparsamt igen innan den tar slut. Ca 5 dagar brukar jag ha mens när jag äter pergotime. 
  • Poison82

Detta e förvisso bara andra kuren med pergo men min första så störtblödde jag

• princess77

Ja precis va jag tänkte! Ta ett gravtest!
    Jag småblödde dom första dagarna av graviditeten och testade först en vecka senare när jag började ana att nått var annorlunda Håller tummarna!
    Här är det nu 14 dagar till Bim och ÄL är över för denna gången..
    Bara att vänta nu då..

• Poison82

Fast jag tog ett grav test som visa negativt. Förvisso i tisdags så kanske lite tidigt. Var kanske dumt att jag tog bisolvon igår då?? Äsch, det bör ju inte göra något eg. Dessutom så har jag jävligt svårt för att tro att jag är gravid. Tror mer på att ägglossning uteblev och därmed blöder löjligt lite. Att ha binda är fullkomligt onödigt.
    Men jag testar imorgon bara för att om det inte börjar forsa

• MoM11

Märkligt med mensen Poison! Ja lika bra att testa imorgon.

Själv tror jag att mensen är på g, en vecka för tidigt! brukar få spottings ett par dagar före, men nu fick jag en hel vecka före. Hoppades först på nidblödning men nu ör det inne på tredje dagen

• Loppan76

Hejsan tjejer. Ser att det är lite aktivitet i den här tråden så känns onödigt att starta någon ny.
    Jag börjar min första mån med pergo. Jag är snart 37 ( och snacka om att man får höra det)
    Jag och min sambo har försökt över ett år nu men utan resultat. Jag har tre sedan tidigare varav yngsta blir 6. Men vi vill så gärna ha ett gemensamt.
    Än så länge ingen ting :(
    På gyn trodde man att jag har regelbunden äl då jag har regelbunden cykel. Men eftersom jag är "äldre" (enligt gyn) så vill hon hjälpa oss på traven.
    Börjar med min första tabl i morgon.

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-30 11:30:18 följande:
    Nytt spermaprov? Var det andra inte bra?

Nej, det var inte det. Han hade färre antal än normalt. Men eftersom det kan skifta från prov till prov så testar man några gånger. Dessutom har vi ju trots allt "lyckats" två gånger så läkaren var väl inte allt för orolig när det gällde just det. Får se hur det ser ut på måndag. Är det sämre eller lika dåligt kanske man tar till ivf snabbare.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.