• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-08-30 13:08:51 följande:
    Va skönt att du sluppit biverkningar :) Jag håller alla tummarna för er på måndag!! 

Själv går jag bara och väntar nu, äter Provera för att få igång mensen så gissar att den kommer i slutet av nästa vecka. Sen blir det en ny omgång pergotime :)Avvakta och se om mensen kommer igång....annars kan du ska prata med läkaren.

Min första mensdag när jag äter pergotime brukar vara sparsam, sen har jag ett par dagar ganska mycket sen blir det sparsamt igen innan den tar slut. Ca 5 dagar brukar jag ha mens när jag äter pergotime. 

Tack! Jag hoppas det ser bättre ut.

Skönt att komma igång med en ny kur. Man får liksom alltid lite hopp då :)
  • mylady

Nu har mensen kommit igång med provera och det är dags för en dubbelkur pergo. Blir spännande att se hur jag reagerar på två...

Behövde inte äta alla provera innan jag började blöda. Och det blöder mycket!! Och mer mensvärk än vanligt också! Hoppas jag slipper provera igen.

Skönt dock att jag blöder så vi kan börja igen. Det är segt när cykeln går över 50 dagar. Känns som att man förlorat ett halvår!

• Förväntansfull0406

Poison hur länge var din cykel denna månaden?

Skönt ändå mylady, att du kan börja med din dubbelkur.

Själv fick jag remissen till sjukhuset på TORSDAG är jag inbokad, vad faaaan rent ut sagt. Jag blev lovad onsdag morgon. Min sambo har fått någon som tar hans pass. Min mamma skulle passa dottern och jag har har ordnat med någon som kör oss från sjukhuset. Detta får dom fanimej fixa. Vi har ingen som kan ta dottern på torsdag. Blir så trött på detta, bara less på alltihop. Jag går här och mår dödens illa, magen är stor som en ballong. Livmodern växer så det knakar men..... Ingen utdelning får man

• Poison82

28 dagar så i alla fall normal. Och nu blöder jag ordentligt också. Så blir att ta sista kuren pergo från och med måndag. Sen vill jag aldrig mer se tabletterna.

Jo men det är väl typiskt vården att klanta sig. Hoppas att dom har fel och att där växer ett liv

• Förväntansfull0406

Har du 28 dagar har nästan garanterat äl poison. Varför vill du inte ge det fler försök?? Ibland får man ge det något halvår tyvärr. Kram till dej

• Förväntansfull0406

Jag hoppas också det. Att lilla livet bara varit trögstartad eller nått och att det fäst mycket senare. Fast.... Det är egentligen inte rimligt. Nästa vecka borde det vuxit rejält annars bryter jag detta.

• Förväntansfull0406

Känns fan som alla människor kan avla av sig hur lätt som helst.... Ibland är det mer jobbigt ibland mindre.

I förrgår satt jag på jobbets kontor och vår balkongdörr var öppen. Hörde min kollega prata där med sin fru, "ja men ska vi ond vänta till ultraljudet v 18" fult av mig att lyssna men han var inte så diskret själv precis och jag kunde inte rå för att dörren var öppen. Saken är den är de redan har en liten. Tror hon föddes i april roligt för dom.... Men det svider. Har stängt ner min fb med. Orkar inte se alla ultraljudsbilder de lägger upp och statusar på "morgon pigga bebisar" öööörk!!!!!!!!!!! Så jobbigt!!!!!!!

• MoM11

Jag hoppas också för din skull Förväntansfull!!!

Hur menar du förresten ang de 28 dagarna? Jag har 27-28 dagar. Har testat tre enkla och en dubbelkur... men är osäker på om det är lönt att testa fler gånger! Har ju egen äl men inget händer...

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.