• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael

Var iaf hos läkaren idag. Jag har svarar bra på pergotime vilket betyder att vi inte går vidare med sprutor. Iaf inte nu som det verkar som. Dock så var min sambos prov fortfarande lika dåligt som sist. Så blir vi inte gravida dom närmaste månaderna med pergotime eller annan stimulering så kommer vi antagligen få betald ivf via landstinget. Det känns ju skönt iaf. Var lite rädd att vi skulle få betala själv.

• Poison82

Vad skönt att ni får det betalt, det kan en annan glömma!
    Dags för tredje kuren pergo här..... Usch ja, bara bita i det sura! Tredje gången gillt sägs det va?
    Pergo tablett, bisolvon tablett och "mitt val kvinna" tablett. Känner mig lite som en missbrukare

• MoM11

Mael - Vad bra att du svarar så bra på pergo, och att ni troligen får er ivf betald! Hoppas att ni inte behöver den

• Mael

Tack snälla ni! Mitt i all skit så känns ju det bra iaf. För få spermier behöver ju inte betyda att vi inte kommer lyckas. Dock så är det dom där jäkla missfallen som spökar i huvudet. Livrädd för att det ska bli missfall varje gång. Ägglossning om några dagar då.

Poison82 skrev 2013-09-02 19:31:22 följande:
    Vad skönt att ni får det betalt, det kan en annan glömma!

Dags för tredje kuren pergo här..... Usch ja, bara bita i det sura! Tredje gången gillt sägs det va?

Pergo tablett, bisolvon tablett och "mitt val kvinna" tablett. Känner mig lite som en missbrukare

Ja jag känner igen det där! Jag tog en pergtime, en D vitamin och en folsyra. Dessutom fick jag magkatarr så jag tog en omeprazol haha. Jag hoppas också på tredje gången gillt. Nu får det vara nog!
  • Mael
    princess77 skrev 2013-09-02 21:50:23 följande:
    6:e gången gillt här då kanske ....

Bim nästa fredag.

Håller tummarna för dig!!
  • MoM11

Håller tummarna Princess!

Jag har BIM imorgon, men har haft spottings i 6 dagar så räknar med att den kommer

• Poison82

För tunnare sekret. Fick tipset av "Förväntansfull" . Googla på bisolvon metoden

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.