• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • MoM11

Poison jag vill gärna ha spolning men gyn har inte gått med på det ännu. Vi avvaktar nu svar på mannens prov.

Förväntansfull, nej jag kommer def inte ta dubbelkur igen. Ev enkel, jag vet inte. Just nu vet jag inte vad nästa steg är

• Loppan76

Hej tjejer. En fråga om någon vet.
    Jag har ju nu min första kur pergo och hon kommer då kolla med vaginalt ultraljud om ca 9 dagar samt ta ännu ett blodprov och kolla mina värden.
    Nu till frågan :) hon gör bara det första månaden, varför inte kolla igen nästa månad ? Ultraljud och blodprov. (om jag nu inte blir gravid) Knäppt av mig att inte fråga henne men det fans inte i huvudet då.

• Poison82

Tror det kan vara för att se hur din kropp svarar på det och troligen tror dom den svarar lika alla ggr. Bara tror, själv har jag varken fått ultraljud eller prover under mina pergo kurer.
    Tycker det låter som pergo är något de bara skriver ut lite hux flux och börjar bli något irriterad över deras inkompetens

• Poison82

Privat klinik låter väl bra men finns sånna i Ystad och hur letar jag upp dom??

• Förväntansfull0406

Poison. I Ystad finns ingen längre. Jag gick till novakliniken för fyra år sedan och träffade en fantastisk kvinna där. Annette barlöv heter hon. Hon har givetvis slutat nu och har en egen privat klinik i Malmö nu (eller Lund) men annars finns Capio city kliniken i Kristianstad. Han jag träffade där var dock inget vidare sympatisk men de hjälper till med fertilitets utredningar. Kanske har du bättre tur än mig. Men testa annars med Annette. Du ringer bara Nova och ber om hennes nummer )

• Förväntansfull0406

Annette är verkligen kompetent! Hon är en otroligt mjuk människa och har hjärtat på rätta stället. Hon skrev ut medicinen till mig denna gången utan att ha träffat mig nu men enbart för att jag gick till henne för fyra år sedan och jag blir inte överstimmulerad. men hon följde ändå upp mig med blodprov denna gång. Men hon verkar vara den enda jag hört om som rek att ta varannan månad? Pergo har ju full effekt i månaden efter.

• Lillis

Hejhej!

Vill gärna hänga med i denna tråd med er!

Jag sammanfattar mitt läge lite grann.

Jag slutade med ppiller augusti 2012, fick positivt ÄLtest i oktober och mens efter det. Efter det hade jag ingen mens, var hos gyn i mars och fick veta att jag har pco. Hon sa att hon såg på ultraljudet då att jag skulle ha mens om 4-6v och att jag skulle göra undersökning av äggledarna innan jag fick pergotime, min man fick lämna spermaprov och han hade bra resultat. Jag väntade och väntade men ingen mens kom och jag var inte gravid.

Fick tabletter i juni för att sätta igång den, fick pergotime på en gång då för att det var semesterstängt där man gör undersökningen av äggledarna. Åt första pergokuren (dubbelkur) och fick positivt ÄLtest på cykeldag 13.

Fick ganska sen mens efter den, på dag 38. ÄLtest visade positivt senare då än första gången, på cykeldag 22.

Har inte varit på något återbesök under tiden för ultraljud eller blodprov.

Om det inte tar sig den här gången ska jag göra en undersökning av äggledarna. Är det samma som en spolning? Har någon av er gjort den? Jag bävar mig lite inför den, men hört att man lättare blir gravid efter så det är ju positivt!

Min gynekolog har sagt att jag får prova pergotime 3 gånger och sen skickar hon mig vidare.

Oj va långt det blev, hoppas ni orkar läsa :)

• princess77

Poison ta inte pergon om du mår så dåligt!Det finns som andra vägar att gå!
    Känner igen mig totalt,denna månaden har jag varit jättelåg så därför gör jag ett uppehåll nu

• Poison82

Jag läser vad ni skriver och ni har så rätt. Men samtidigt så känner jag lite ah va fan, jag tar möget en sista gång och sen ringer jag den dumma jäkla läkaren (ja, i mina ögon e han just nu dum)

• Mael

Är det ingen annan som ska gå vidare med puregon om inte pergotime fungerar?

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.