• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Loppan76

Jag är helt ny på pergo och avslutar min första kur i morgon.
    Var så beredd på alla biverkningar som jag läst om här att jag nästan känner mig lite snopen att jag inte märker ett dugg.
    Kanon bra säger en del av mig men så finns det en liten röst i bakhuvudet som säger att om du inget märker så tar det inte :-O
    Knäpp man är men... Vill ju så gärna att något händer. Skulle också få prova i tre månader, sen bli skickad med remiss för fler undersökningar och ivf.

• Lillis

Loppan76:

Skönt att du inte haft någon biverkning! :)

Jag hade fruktansvärd huvudvärk dom tre första dagarna på båda kurerna.

• Poison82

Jodå jag googlade plus faktiskt testat det en gång innan men då drack jag det. Så äckligt! Men det är en tablett va??

Känns som jag ska bli sjuk. Där måste va nått skit på jobb alltså för det är varje gång jag jobbar intensivt.
    Enligt någon app jag laddat ner så har jag min fertila period nu, såhär en dag efter mensens slut med beräknad äl i helgen. Med pergotime blir det dock högst troligt framflyttat. Ska vi orka ha sex varannan dag i 2 veckor?? Usch det vettifan men vi försöker väl och hoppas på de bästa

• Förväntansfull0406

Ha sex när ni vill!!!!!! Spermierna lever kvar i tre-sju dygn. Så känn ingen press att ha sex varannan dag i två veckor. Hur skoj är det?? Försök att slappna av poison. Pressa inte dej själv så hårt.

• Poison82

Nä det är ju inte ett dugg kul men man är ju så rädd att missa äl. Och det är nog inte jättevanligt att de lever i över 4 dygn.

• Poison82

Är det förresten idag du ska in på koll?? Håller alla tummar och tår och förhoppningar på att dom har så fel och att där lever en liten mini i dig

• Lillis

Fick mens idag och ringde för att boka tid för undersökningen av äggledarna. Hon sa att dom har helt fullt och att jag får vänta till nästa cykel. Jag har sån oregelbunden mens att det kan dröja över ett halvår till nästa gång...

Dom skulle ringa om dom kunde klämma in mig någonstans.

• MoM11

Vad retsamt Lillis! När i cykeln ska man gå? Är det en spolning du ska göra?

• Lillis

Mom11:

Mellan dag 9-13. Jag fick en tid till slut, skam den som ger sig :) ja, jag tror att det är samma sak som en spolning.

Om man får ägglossning sen dagarna efter kan man köra på då som vanligt eller måste man vänta till nästa?

Jag ska inte äta pergotime den här cykeln eftersom dom vill se hur det ser ut utan.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.