• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria
    Lillis skrev 2013-09-04 14:19:48 följande:
    Mom11:
    Mellan dag 9-13. Jag fick en tid till slut, skam den som ger sig :) ja, jag tror att det är samma sak som en spolning.
    Om man får ägglossning sen dagarna efter kan man köra på då som vanligt eller måste man vänta till nästa?
    Jag ska inte äta pergotime den här cykeln eftersom dom vill se hur det ser ut utan.
    Jag gjorde spolning av äggledar för några veckor sedan. Och får du ägglossning efter spolningen kan ni köra på som vanligt. Min läkare sa bara att man skulle undvika sex samma dag som spolningen sen var det som vanligt igen.

Jag fick inte heller äta pergotime den månaden jag gjorde spolningen. Men om mensen kommer nu igen så får jag köra igång med pergotime igen.  
  • Lillis

Lillajagmaria:

Hoppas den uteblir och att du får ett plus istället :)

• Poison82

5:te dagen med bisolvon.... Känner mig inte ett dugg fuktigare där nere men däremot har jag fått rinnsnuva som i sin tur lett till ont i bihålorna som leder till ont i huvudet . Åh vad jag älskar tabletter .
    // ironins drottning

• MoM11

Lillis är det hos din vanliga gyn du ska göra spolningen?

Lillajagmaria gjorde du den hos din vanliga gyn?

Undrar om alla gyn kan göra den? Jag har inte fått nån info hos min... bara ul undersökning.

• Lillis

Mom11:

Nej, jag ska till ultragyn på odenplan i Sthlm. Dit åker man när man gör ultraljud vid graviditet också om jag inte minns fel. Så det är väl för att det är en ultraljudsundersökning tror jag.. eller jag vet inte riktigt.

• Förväntansfull0406

Så, nu är det lång väntan till skrapning idag. Har gjort mitt sista vul och min kropp har börjat ta hand om missfallet, fostret är borta så jag hade börjat blöda närsom. Nu är jag i v 11..... Vem hade trott det? Känns helt absurt! Men det bästa är att jag faktiskt aldrig kommer oroa mig för om jag gjorde rätt val som gjorde aborten. Det är ju redan över.

• LillaJagMaria
    Lillis skrev 2013-09-04 21:45:01 följande:
    Lillajagmaria:
    Hoppas den uteblir och att du får ett plus istället :)
    Ja man kan ju alltid hoppas :) Har dock börjat få de gamla vanliga känningarna som kommer innan mens....
    MoM11 skrev 2013-09-04 22:49:57 följande:
    Lillis är det hos din vanliga gyn du ska göra spolningen?

Lillajagmaria gjorde du den hos din vanliga gyn?

Undrar om alla gyn kan göra den? Jag har inte fått nån info hos min... bara ul undersökning.
    Ja jag gjorde det hos min vanliga gyn, jag går på en privatklinik som är lite extra inriktad på just fertilitetsproblem....
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-05 08:57:48 följande:
    Så, nu är det lång väntan till skrapning idag. Har gjort mitt sista vul och min kropp har börjat ta hand om missfallet, fostret är borta så jag hade börjat blöda närsom. Nu är jag i v 11..... Vem hade trott det? Känns helt absurt! Men det bästa är att jag faktiskt aldrig kommer oroa mig för om jag gjorde rätt val som gjorde aborten. Det är ju redan över.
    usch va hemskt :( Ingen borde behöva uppleva ett missafall!! Hoppas verkligen att det blir eran tur snart igen och att det då går hela vägen!!!

• Poison82

Min sista pergo tablett igår. Mår än inte lika dåligt av dom. Men har ju gått och blivit sjuk istället. Febersvettningar som heter duga och förkylning

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.