• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • princess77

Här sitter jag själv med 6 dagar kvar till bim,hatar denna veckan då alla förväntningar byggs upp bara för att raseras 3-4 dagar innan bim med spottings..
    Hoppas givetvis på ett +

• MoM11

Hoppas du kryar på dig till äl Poison!

Håller tummarna för ett plus, Princess!

• Mael

Ägglossning på gång här. Hade lite ont igår och idag fick jag utslag på stickorna. Hoppas hoppas! Nu får det vara nog med elände!

Förväntansfull0406 skrev 2013-09-05 08:57:48 följande:
    Så, nu är det lång väntan till skrapning idag. Har gjort mitt sista vul och min kropp har börjat ta hand om missfallet, fostret är borta så jag hade börjat blöda närsom. Nu är jag i v 11..... Vem hade trott det? Känns helt absurt! Men det bästa är att jag faktiskt aldrig kommer oroa mig för om jag gjorde rätt val som gjorde aborten. Det är ju redan över.

Beklagar verkligen! Jag önskar inte ens min värsta fiende missfall. Kramar till dig!
  • Förväntansfull0406

Tack för omtanken. Nä ett ma trodde jag var det sista jag skulle drabbas av. Men hur fan tänkte jag? Man är knappast "odödlig" för att man lyckats bli gravid, Ett mf/ma kan drabba vem som och denna gången var det min tur tyvärr. Det är ett helvete för alla som råkar ut för det.

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-07 18:57:56 följande:
    Tack för omtanken. Nä ett ma trodde jag var det sista jag skulle drabbas av. Men hur fan tänkte jag? Man är knappast "odödlig" för att man lyckats bli gravid, Ett mf/ma kan drabba vem som och denna gången var det min tur tyvärr. Det är ett helvete för alla som råkar ut för det.

Jag tyckte mitt ma var värre än mitt vanliga missfall. Fruktansvärt hur som helst. Trodde aldrig jag skulle kunna bli glad igen.
  • Loppan76

Ok tjejer. Jag vet att jag sa att jag inte fått några biverkningar av pergon. Men fy fan vad ont i sidan jag har i kväll. Ska enligt beräkningar ha äl på måndag, även då jag ska till gyn och kolla äggstockarna.
    Har nog aldrig haft så ont. Så nu ligger jag här och ojar mig med två Alvedon och en rispåse...
    Betyder det här att jag har äl nu eller om ett par dar? Någon som vet?
    Kan ju påpeka att jag har ju ingen lust att "mysa" när man har så ont.

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-07 21:56:58 följande:
    Ok tjejer. Jag vet att jag sa att jag inte fått några biverkningar av pergon. Men fy fan vad ont i sidan jag har i kväll. Ska enligt beräkningar ha äl på måndag, även då jag ska till gyn och kolla äggstockarna.

Har nog aldrig haft så ont. Så nu ligger jag här och ojar mig med två Alvedon och en rispåse...

Betyder det här att jag har äl nu eller om ett par dar? Någon som vet?

Kan ju påpeka att jag har ju ingen lust att "mysa" när man har så ont.

Vilken dag i cykeln är du? Är det första kuren?
  • Loppan76

Ja första kuren tog sista tabl i onsdag på dag 9 efter mens start så är nu på dag 12.
    Ska man mysa nu? Eller i morgon och framåt? Om jag har äl nu hur lång tid innan det vandrat ner och blir mottagligt så att säga?
    Ush så förvirrande allt det här

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.