• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-07 22:20:30 följande:
    Ja första kuren tog sista tabl i onsdag på dag 9 efter mens start så är nu på dag 12.

Ska man mysa nu? Eller i morgon och framåt? Om jag har äl nu hur lång tid innan det vandrat ner och blir mottagligt så att säga?

Ush så förvirrande allt det här

jag fick väldigt väldigt ont första kuren. Men det startade på dag 15 tror jag. Fick utslag på Stickan dag 17. Använder du stickor? Tycker absolut ni ska försöka mysa nu :) kan ju vara så att det är ägglossning på g. Vet inte hur lång tid det tar faktiskt. Igår hade jag lite ont men idag fick jag utslag på Stickan.
  • Loppan76

Nej använder inte stickor. Ville inte då det för mig känns som ett stressmoment. Men kanske att jag tänker om ifall inget händer.
    Ska värma på rispåsen och hoppas jag kan bli "fit for fight"
    Tycker en aning synd om gubben min som känner sig allt annat än på sexhumör., nåja skam den som ger sig ;)
    Hoppas det tar sig denna gång för dig. Håller tummar och tår.

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-07 23:54:04 följande:
    Nej använder inte stickor. Ville inte då det för mig känns som ett stressmoment. Men kanske att jag tänker om ifall inget händer.

Ska värma på rispåsen och hoppas jag kan bli "fit for fight"

Tycker en aning synd om gubben min som känner sig allt annat än på sexhumör., nåja skam den som ger sig ;)

Hoppas det tar sig denna gång för dig. Håller tummar och tår.

Nä lite så kände jag också så jag förstår dig. Men nu vet jag ungefär när det är dags så jag använder bara stickor i typ två dagar. Och nu blir jag mer stressad om

jag inte gör det. Sex har vi ju ändå så man missar väl inget men det känns skönt psykiskt att veta att jag fick utslag på stickorna. Haha nä man är ju inte jättepepp på att ligga när man har sådär ont. Usch. Jag låg dubbelvikt första kuren men vi lyckades ändå få till det och blev gravid. Tack så mycket! Och detsamma.
  • Loppan76

Idag är jag en aning bättre. Fattar inte hur vi fick till det igår men det gick. Nåja ingen kvalitet men förhoppningsvis kvantitet ;)
    Somnade med en varm rispåse på magen.
    Men idag är det bättre, molande på båda sidorna men jag står ut.
    Någon som vet varför man inte behöver kolla med vaginalt ultraljud varje månad? Fattar inte varför min läkare bara sa första mån.
    Får väl fråga i morgon när jag ska dit. Men knepigt tycker jag.

• Poison82

Usch, känner mig så låg . Börjar känna att detta är inte värt mödan, all skada det gör att bli besviken gång på gång och känna att man måste ha sex även när man ej är sugen (för det funkar inte riktigt att ha sex en gång i veckan om man vill se resultat).
    Kanske är det bättre att bara acceptera att där blir inte fler och lägga all energi och kärlek på den jag har och sälja allt s har med bebis att göra. Vi bor trångt som vi gör så vi hade fått mer plats då.

2 jävla år har vi snart försökt! Orkar snart inte mer känner jag

• MoM11

Känner igen mig Poison! Mår så dåligt av denna stress. Men ska försöka kämpa på!

• Loppan76

Poison82
    Skickar över en kram. Och jo det är värt det. Håll ut.
    MoM11
    Och samma till dig. Kram

Vet hur ni känner och har själv sagt att nej nu skiter vi i det. Men någon stans har jag hittat orken att köra på, även om det känns omöjligt, är rädd varje månad för att mensen ska komma och varje månad får jag övertala mig själv -att nästa gång är det din tur.
    Får se hur länge man orkar.

Men i alla fall Kram tjejer

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.