• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Sarak är han aldrig vaken menar du? Ludwig har allt längre vakenpeeioder och kan roa sig lite själv genom att titta på saker som mönster och barn som leker. Han pratar mkt med oss och ler å är social. Blir du inte orolig om han bara sover dygnet runt? Fast det kanske inte är något konstigt?

• Repan

Jag vet faktiskt inte hur mkt vår bebis är vaken, kollar inte klockan så noga :) men längre perioder kanske 3 timmar sammanlagt. Tittar, ler o lyssnar på saker, får nackträning. Sen är han ju vaken vid blöjbyten o amningar. 6v.

• Förstaförsökaren26

Men jisses min unge sover aldrig :S kanske nån timma på dageb annars är hon vaken. Inatt så sov hon dock från 21-02:30. Vi somnade ifrån vårt larm som skulle ringa 00 för amning men hon verkade nöjd ändå.

• sarak

Jodå, han är vaken också. Men jag tror han sover ganska mycket. Speciellt på förmiddagarna. Nu börjar han komma igång, lagom tills pappa är på väg hem Snuttig men inte hungrig. Låtsastuttar längst ut på bröstvårtan så det säger smack smack. Lapar i sig mjölken som droppar. Skrattar när jag säger att han är en buse...Han är så go

• islandpeak

Ingrid sover oxå massor. Typ jämt :) vaknar o äter var 3-4 h sen brukar hon vara vaken fr 19-22 ca för att somna för natten. 19 h sömn för dessa små är fullt normalt, likaså 12 h. I går åt hon 21.15 och somnade ordentligt i vagnen kl 23. Då hade jag sovit i
    1,5 h, mannen somnade med Ingrid fast på soffan för hon brukar vakna vid 00 igen.. 00.30 vaknade jag o ingen man o dotter i sovrummet. Jag väckte honom o vi var upp henne i sin säng och trodde hon skulle vakna. Nej då, hon sov till 03.15 för att vakna o äta :) såå får hon gärna fortsätta ;)

• islandpeak

Vägning idag, 5680 g och 59 cm lång. Följer sin kurva fint, snart ökat 1 kg från födelsevikten, 4735 g. Tycker hon äter mer sällan men antagligen mer effektivt nu, inte massa småsuttande. Det har hon ifs aldrigt gjort, det är skönt. Det plus att hon ibland själv säger till att hon vill ligga själv i tex vagnen. Då bökar o stökar hon i famnen, inget är bra, då lägger man ner henne o hon stensomnar :)

• moruri

Douglas åt vid sex och somnade stenhårt, inte vaknat än. Däremot har min andra lilla terrorist vägrar somna. Puh, nyss somna han äntligen efter att ha fått småäta lite varm macka och te. Helt slut i skallen nu.

• Plopps80

Alltså seriöst blir nog galen. Ludde velade fram till tolv i natt, var fruktansvärt orolig. Sov till 05 och har därefter legat och fäktat och gnällt å inte kommit till ro, har velat snutta osv. Nu kl 7:30 när det är dags för mig att gå upp somna han som en sten. Han har haft så livliga drömmar i natt. Har skrattat, jollrat och gråtit i sömnen. Det rycker i hela den lilla kroppen. Han vill inte sova själv utan vill ligga precis bredvid mig. Hur ska man orka? Men men nätterna ser ju väldigt olika ut och sömnen borde bli bättre. Dock har min dotter alltid haft orolig sömn hon ropar fortf på oss på natten.

• moruri

Tror Ferdinand blivit påverkad av allt runt om. Fått lillebror, flyttat, pappa borta... Sover jätteoroligt och såååå svår att söva. Känner mig som sämsta mamman när tålamodet sviker. Sen hjälper det inte när han är allmänt jävlig och kastar min telefon i golvet och nyper lillebror. Helt slut!!!!!

• Repan

Uuuuhhh... Inatt har jag inte sovit ens två timmar i sträck vid något tillfälle. Fy fan, skjut mig.

Svar på tråden December bebis 2013