• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

Min man ska jobba borta i Malmö nästa vecka, mån-tors. Själv hemma med tre barn :) ska bli spännande.. Har man klarat det förr så klarar jag nog det oxå, men tack o lov har mampap inget bokat nästa vecka så de kan hjälpa till. Läggning o kvällsmat är väl det som är trixigast. Bara för att jag är så positiv nu så kommer det la gå på röven nästa vecka ;)

• MissKaos

Hmm jag hade gråtit i smyg! Tredje kvällen själv idag. Bara kvällarna. Gubben har lämnat på fsk varje dag. Jobbigt nog. Lät stora sitta i soffan och äta mackor på kvällen och kolla backyardians. Mysigt hade han.

Mammacore på friskis idag. Tar typ hela dagen iom att jag klev upp 9. Vi åkte 10:15 träning 11-12 sen amma blöjbyte etc hem äta duscha greja lite. Nu dax att hämta på fsk. Fått på diskmaskin och tvättmaskin. Tvättar Elsas bajskläder hela outfiten var gul sonens olycka igår.. najs bajs. Eller bajs me najs?

Kokar frukostägg nu. Lika bra ha det fixat..

islandpeak skrev 2014-02-06 13:53:22 följande:
    Min man ska jobba borta i Malmö nästa vecka, mån-tors. Själv hemma med tre barn :) ska bli spännande.. Har man klarat det förr så klarar jag nog det oxå, men tack o lov har mampap inget bokat nästa vecka så de kan hjälpa till. Läggning o kvällsmat är väl det som är trixigast. Bara för att jag är så positiv nu så kommer det la gå på röven nästa vecka ;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Lilleman har börjat med lite nya saker senaste dagarna. Det roligaste är att han skrattar ljudligt i sömnen. Sen har han minskat på spyorna. Nu är det bara 1-2 spyor per amning istället för 3-4. Gillas!! Sedan har han börjat tugga på sina händer. Massor! Och dreglar som tusan, det har han inte gjort förut

• islandpeak

Åh Ingrid dreglar oxå massor :) blåser bubblor typ.. Så gulligt :) men fortfarande bara mobiler, tapeter och hyllor som är roliga ;)

Jag hatar bäbisbajs, det förstör ju kläderna fullkomligt.. Ljusa kläder blir ju inte rena igen, gillas inte!!

• Plopps80

Ludde suger mkt på fingrarna och händer han dreglar mkt. Han är väldigt intresserad av sina fötter. Han tittar och studerar dom.

• Repan
    islandpeak skrev 2014-02-06 16:07:45 följande:

Åh Ingrid dreglar oxå massor :) blåser bubblor typ.. Så gulligt :) men fortfarande bara mobiler, tapeter och hyllor som är roliga ;)

Jag hatar bäbisbajs, det förstör ju kläderna fullkomligt.. Ljusa kläder blir ju inte rena igen, gillas inte!!

Använd ta bort eller vanish på fläcken direkt så går det bort! Vi räddar alla kläder på så vis :)
  • Repan
    islandpeak skrev 2014-02-06 18:25:11 följande:

Vanish är vår bästa vän!! Men om man glömmer eller är på språng så är det kört :)

Vi har en plastficka i skötväskan där blöta kläder läggs, blöter då ner o in i den, tar det när vikommer hem sen. Klarade en vit body som legat över natt! Annars funkar nog plastpåse. Värt om det händer ofta i alla fall :)