• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

jag förklarar aldrig, ingen har frågat heller…det är ett val jag gjort som jag står för. En glad och mätt bebis och en glad och lugn mamma väger upp allt. Jag hade inte mat nog till Stella..så enkelt är det ju. Det är så upphåsat att amning är det bästa för ditt barn, jag resonerar att ditt barn blir mätt och får närhet är det bästa för ditt barn!

• moruri

Tycker det är en sådan knepig grej att folk frågar om amning. Verkligen alla gör det, why liksom? Jag blir förnärmad och försvarar varför jag flaskmatar vilket är absurt, så borde det inte vara. ingen annans business hur jag väljer att mata mina barn.

Själv kunde jag inte brytt mig mindre om hur andra väljer att göra, kan inte fler tänka som jag så slipper jag ha dåligt samvete.

• sarak

Första bajslasset sen igår morse. Bajs överallt. Tacksam för omlottbody, den där hade jag inte velat dra över huvudet!!

• MissKaos

Meh vad folk är snabba att dömma andra! Man väljer väl det som är bra för rnd barn ochens familj? Hur kan ngn ens tro något annat? Det är ju en förolämpning av grad att ifrågasätta vad man ger sitt spädbarn att äta.

Folk iftågasätter mig som låbgtidsammat med. Efter ett år hat jag fått höra div. Äckligt, sexuellt, onaturligt etc etc!!

Måste testa. Ska ta in pottan kändes svårt att hålla över toan. Ovana kanske?

siolina skrev 2014-02-06 22:43:12 följande:
    Samma här, det är ett tecken på körig mage. Ofta hjälper det att hålla honom i krystställning över toan. Två av tre gånger kanske. Minst. Lite massage innan kan behövas ibland.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Förkyld bebis. Igen. Stackars liten. .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-07 16:33:27 följande:
    Förkyld bebis. Igen. Stackars liten. .
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Krya på henne!
  • siolina
    MissKaos skrev 2014-02-07 13:50:44 följande:
    Måste testa. Ska ta in pottan kändes svårt att hålla över toan. Ovana kanske?

Jag sitter bakom, med honom mellan benen.