• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Gode värld idag har Ludde varit sjukt jobbig vid amning. Han äter väldigt snabbt numera och när jag erbjöd andra bröstet bet han stenhårt och sen kväljdes han av bröstet. Han har inte haft ro att amma utan har slitit och dragit i brösten när jag tar bort honom skriker han men är som sagt inte nöjd vid bröstet heller blääää orkar inte det värker och bultar i bröstvårtorna. Nu har han somnat på sambons bröst helt utmattad. Han har mkt att göra nu, kolla syrran som leker, kolla på sina fötter, skratta riktigt har han börjat med. Fortsätter han så här med brösten gör han det omöjligt för mig att fortsätta amma! Har massa mjölk och det funkar. Visst jag älskar det inte men vill amma till han är 6 mån. Undra varför han gör så

• islandpeak

Smart där!! Ska langa ner en liten påse vanish i skötväskan!

Nu har vi kvällsbök och stök.. Tur hon ska lägga sig snart..

• MissKaos

Elsa gör så om magen är på g m bajs el gas.

Tänkte testa att hålla henne över toan. Hon bajsar blöjan full när man tar av kommer mer

Tänkte då pröva. Varför gå det på skötbordet lixom? Då gör hon tvärt om

Bajsar tre ggr idag mkt ifs men bara en åt ggn..

Plopps80 skrev 2014-02-06 19:51:28 följande:
    Gode värld idag har Ludde varit sjukt jobbig vid amning. Han äter väldigt snabbt numera och när jag erbjöd andra bröstet bet han stenhårt och sen kväljdes han av bröstet. Han har inte haft ro att amma utan har slitit och dragit i brösten när jag tar bort honom skriker han men är som sagt inte nöjd vid bröstet heller blääää orkar inte det värker och bultar i bröstvårtorna. Nu har han somnat på sambons bröst helt utmattad. Han har mkt att göra nu, kolla syrran som leker, kolla på sina fötter, skratta riktigt har han börjat med. Fortsätter han så här med brösten gör han det omöjligt för mig att fortsätta amma! Har massa mjölk och det funkar. Visst jag älskar det inte men vill amma till han är 6 mån. Undra varför han gör så

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Crissie
    Tuttiluttan skrev 2014-02-05 07:30:49 följande:
    Jag är kvar, läser varje dag! Jag har skrivit ett par ggr men får inga svar, det skrivs så mycket i denna tråd att många inlägg försvinner snabbt. De har bara blivit så att jag inte skriver ngt ( känns som att prata med en vägg ) ta mig inte fel, men får man ingen respons slutar man med de man gör!

Jag har iaf slutat amma helt nu, hur mycket än tösen än sög, bökade och verkligen försökte äta kom där inget De va sorligt i början att ge flaska heltid men nu känns de bra. Jag ser ju hur nöjd hon är och hon mår jätte bra.

Hon växer på i rally fart, hon är 6v nu, hon är väldigt mycket med ler, jollrar och väldigt nyfiken det tindrar i hennes ögon när hon är "medveten "
    Lite skönt att läsa att det finns fler som flaskmatar på heltid, det gör jag med av olika anledningar. Ibland känner man sig lite ensam om det för amning är en stor grej i början. Min dotter mår oxå toppen och älskar sin vällingflaska!
  • Crissie

Läste något inlägg där någon skrev om en bra bärsele....kommer inte ihåg vad den hette....
    Ska köpa en bärsele till min "knähund" så man får lite gjort här hemma hehe. Nu har jag henne på ena armen och plockar tvätt med andra...blir jobbigt för ryggen.

• Nov13

panik!! Min son har varit småförkyld några dagar och idag var han ordentligt förkyld och ikväll vaknade han och kunde knappt andas. Vart så jävla rädd. Han fick små andningsuppehåll och vart röd i ansiktet. Man riktigt såg paniken i hans ögon och han började gråta/gny när han fick luft igen. Så nu är vi påväg till barnakuten. Det sista han behöver som har så svårt med sin vikt :(

• Förstaförsökaren26

Nov13 - men fy :( bra att ni har åkt dit så ni kan få hjälp!! Tänker på er!! Styrkekramar!!

Plopps80 - visst var det du som hade haft lite sammandragsliknande/mensvärk nu såhär efter förlossningen. Har du fortf det? Har ju som jag misstänkt fått mens å de senare två dagarna har jag känt lite sammandragningar oxå. Är de vanligt!!?

• corky
    Crissie skrev 2014-02-06 20:30:00 följande:
    Lite skönt att läsa att det finns fler som flaskmatar på heltid, det gör jag med av olika anledningar. Ibland känner man sig lite ensam om det för amning är en stor grej i början. Min dotter mår oxå toppen och älskar sin vällingflaska!
    Jag flaskmatar helt också. Fick aldrig igång amningen. Tyckte det var sjukt jobbigt i början och kände mig frustrerad och lite värdelös på ett vis. Kunde ju inte hjälpa det, men ursäktar mig fortfarande när folk frågar och känner att jag måste förklara varför jag inte ammar. Även om inte folk lägger någon värdering i om man ammar eller inte så verkar det vara en viktig fråga på nåt vis, för den kommer alltid efter en stund. Äh jag vet inte, jag kan inte låta bli att ta alla frågor så personligt. Hur länge kan jag skylla alla känslor på hormoner?? :) hur som helst, flaskmatning funkar hur bra som helst! Killen växer och mår bra! Huvudsaken! :)
  • islandpeak

Nov13: vi låg inlagda i 9 dagar för tre veckor sen pga förkylning. Ingrid var då 4 veckor. Skitjobbigt är det men de är fantastiska på barn så ni gör helt rätt att åka in!

• Repan
    Nov13 skrev 2014-02-06 20:55:13 följande:

panik!! Min son har varit småförkyld några dagar och idag var han ordentligt förkyld och ikväll vaknade han och kunde knappt andas. Vart så jävla rädd. Han fick små andningsuppehåll och vart röd i ansiktet. Man riktigt såg paniken i hans ögon och han började gråta/gny när han fick luft igen. Så nu är vi påväg till barnakuten. Det sista han behöver som har så svårt med sin vikt :(

Snorsug från otribaby? Annars sug med munnen helt enkelt, nödsituation..