• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Samma här, det är ett tecken på körig mage. Ofta hjälper det att hålla honom i krystställning över toan. Två av tre gånger kanske. Minst. Lite massage innan kan behövas ibland.

MissKaos skrev 2014-02-06 19:56:33 följande:
    Elsa gör så om magen är på g m bajs el gas.

Tänkte testa att hålla henne över toan. Hon bajsar blöjan full när man tar av kommer mer

Tänkte då pröva. Varför gå det på skötbordet lixom? Då gör hon tvärt om

Bajsar tre ggr idag mkt ifs men bara en åt ggn..

• Jis

Jag flaskmatar oxå! Det funkar bra förutom att Stella har ont i magen, nu testar vi Nan sensetive å den funkar bättre!

• Tuttiluttan
    corky skrev 2014-02-06 21:15:57 följande:
    Jag flaskmatar helt också. Fick aldrig igång amningen. Tyckte det var sjukt jobbigt i början och kände mig frustrerad och lite värdelös på ett vis. Kunde ju inte hjälpa det, men ursäktar mig fortfarande när folk frågar och känner att jag måste förklara varför jag inte ammar. Även om inte folk lägger någon värdering i om man ammar eller inte så verkar det vara en viktig fråga på nåt vis, för den kommer alltid efter en stund. Äh jag vet inte, jag kan inte låta bli att ta alla frågor så personligt. Hur länge kan jag skylla alla känslor på hormoner?? :) hur som helst, flaskmatning funkar hur bra som helst! Killen växer och mår bra! Huvudsaken! :)
    Jag känner precis som dig, att man måste förklara varför man valt flaskan.. Även om folk frågar o inte lägger ngn vikt på de så känns som man måste säga varför..

Egentligen har dom inte med de o göra, vi mammor är nöjda, bebisarna är nöjda och BVC är nöjda, alla andras synpunkter kan kvitta!
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-06 20:59:32 följande:
    Nov13 - men fy :( bra att ni har åkt dit så ni kan få hjälp!! Tänker på er!! Styrkekramar!! Plopps80 - visst var det du som hade haft lite sammandragsliknande/mensvärk nu såhär efter förlossningen. Har du fortf det? Har ju som jag misstänkt fått mens å de senare två dagarna har jag känt lite sammandragningar oxå. Är de vanligt!!?

Jag har haft fruktansvärt ont efter förlossningen. Det har värkt och värkt i livmodern som kraftig mensvärk. Har inte ens kunnat sova på nätterna pga det onda! Jag har inte fått mens eller någon blödning. Har nu inte haft ont på en vecka och Ludwig blir 11 veckor imorn. Vet faktiskt inte om det är vanligt. Min bästa vän hade det så efter sina förlossningar. Hon låg och grät i sömnen tom. Har du fått blödning och misstänker mens är det normalt med sd när blodet ska ut.
    MissKaos skrev 2014-02-06 19:56:33 följande:
    Elsa gör så om magen är på g m bajs el gas. Tänkte testa att hålla henne över toan. Hon bajsar blöjan full när man tar av kommer mer Tänkte då pröva. Varför gå det på skötbordet lixom? Då gör hon tvärt om Bajsar tre ggr idag mkt ifs men bara en åt ggn..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Han verkade inte ha ont i magen men vad vet jag. Bajsat hade han gjort igår på dagen blöjan full upp i nacken bajs överallt. Mer än hos dig så det var isf gaser. Sista amningen var lugn och den mitt i natten. Får se hur dagen blir. Han har rört sig mkt nu på morgonen i sömnen och pruttat massa. Hoppas han inte håller på mer bläää.
  • Förstaförsökaren26

Plopps80 - jag misstänker att jag hade mens förra helgen å värken har kommit nu efter när den är över. Hoppas att din värk håller sig borta!!

• siolina

Tuttiluttan: helt sant att ni inte behöver förklara. Öva in ett standardsvar som ni alltid ger. Typ "det funkar bättre." Och påminn dig själv om att du inte har någon skyldighet att få andra att förstå.

• Förstaförsökaren26

Ni ska verkligen inte behöva ursäkta eller förklara! Är trött på allas tjat om att det är så viktigt att Amma. Vikigaste är väl att bebisen mår bra tänker jag? Är även så teött på alla som är på mig om att nästa förlossning då kan jag föda "normalt" och jag blev ju snittad så jag har det bättre!!