• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag är ett vrak.

Sovit inatt kräkte inte mer efter igår kv. Men trött huvudvärk etc. Nu sover E i sin vagn. Tror jag sks lägga mig på soffan o sova lite. Eller bära upp henne o sova i sängen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Även Rasmus fick vaccin idag på sin tremånadersdag. 60 cm lång och 6015 gram Var på strålande humör, pratade och skrattade. Kändes kass att avsluta besöket med 2 stick och ledsen bebis. Han grät inte länge, men det strålande humöret blev som bortblåst

• Felinne
    Plopps80 skrev 2014-02-26 10:40:00 följande:

Nu har Lillen fått sitt tremånadersvaccin. Det gick väldigt smidigt. Han fick suga på sockerlösning som ska vara smärtstillande. Han grät bara några sekunder. Känns lite skumt att spruta in massa sjukdomar i den rena lilla kroppen. Men vill ju inte att han ska drabbas av hemska sjukdomar. Hoppas han inte får feber eller smärtor mitt lilla

Alltså är det verkligen så på riktigt att sockerlösning är smärtstillande? Varför fungerar det i så fall inte på vuxna? Har aldrig begripit mig på det men så är jag ju å andra sidan inte medicinskt utbildad...

Skönt att det gick bra för er i alla fall. Håller tummarna precis som du gör för att han inte ska bli dålig.
  • Plopps80

Enligt forskare ska sockret ha smärtstillande effekt på små barm. De har forskat om det. Upplevde att dottern hade mycket ondare när hon tog sprutan än Ludwig och hon fick inte socker. Men vad Ludwig reagerat på sprutan efteråt! Han skriker verkligen helt förtvivlat/gråter hysteriskt. Han bryr sig inte om några leksaker. Helt blank i ögonen. Så synd om honom. Vill bara amma och det får han. Bara han är glad. Mitt lilla

• Plopps80

Han är 62 cm lång och väger 6615 liten tjockis e han. Ringde amningsmottagningen idag ang mitt onda bröst. Hon fråga hur gammal han är och om han strulat vid bröstet. OM??? Han har misshandlat mina bröst i flera veckor sa jag. Typiskt för tiden sa hon ett stort steg i utvecklingen. Massa kvinnor får då ont på det sättet jag beskrev. Hon trodde inte det var svamp. Sedan 2 dagar har han ätit lugnt och fint vid bröstet igen och smärtan är bättre så jag hoppas det går över.

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-02-26 19:43:29 följande:
    Enligt forskare ska sockret ha smärtstillande effekt på små barm. De har forskat om det. Upplevde att dottern hade mycket ondare när hon tog sprutan än Ludwig och hon fick inte socker. Men vad Ludwig reagerat på sprutan efteråt! Han skriker verkligen helt förtvivlat/gråter hysteriskt. Han bryr sig inte om några leksaker. Helt blank i ögonen. Så synd om honom. Vill bara amma och det får han. Bara han är glad. Mitt lilla
    Dom stack ju Rasmus massor första dagarna pga gulsoten. Han fick sockerlösning och sa aldrig ett ljud. Idag ville han inte ha sockerlösning. Blev bara arg när dom försökte muta honom med det. Funkar bara ibland på så "stora" barn. 

Stackars Ludde. Min BVC-sköterska sa att jag skulle ge alvedon om han blev gnällig framåt kvällen. Har du testat? Rasmus verkar inte heller opåverkad, har sovit på soffan hela kvällen. Har pratat och klappat på honom, men han sover bara. Ska byta blöja och pyjamas nu och hoppas han vaknar och vill ha en ordentlig slurk mjölk innan han sover vidare. 
  • Plopps80

Sarak Ludde som i princip aldrig skriker var helt som förbytt. Han sov till och från hela kvällen men mellanåt skrek han helt förtvivlat. Ville typ sitta fast i tutten. Kl 22:30 var han otröstlig men somnade när mannen gick med honom och sedan sov han på hans bröst i några timmar och vidare bredvid honom i sängen. Han vakna inte fören kl 05 och sen sov vi vidare till 07. Nu verkar han som vanligt. Pratar och skrattar å vevar med den lilla kroppen Hoppas det gick bra för Rasmus också! Ludde fick också sockerlösning på BB när de tog något test. Ludde slurpade glatt i sig det igår.

• MissKaos

Isak ammade jah när dom stack. Är det ute nu?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Hur mår du miss k? Fler i familjen som är sjuka? Hoppas inte! Klart man får amma om man vill men de erbjuder sockerlösning till alla och det tyckte jag var perfekt. Han strular så vid bröstet att amning inte vore något alternativ.

• Plopps80

Sarak nä min BVC sköterska sa att man helst inte ska ge alvedon efter vaccin då det kan störa effekten av vaccinet. Något jag hörde på nyheterna för ett år sedan så jag gav ingen alvedon. Konstigt att de säger så olika.