• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Efter kan du ge! Inte innan det gjorde man förr.

Jag har varit på mammacore. Började må illa igen nu. Ingen mer är sjuk.. misstänker jordgubbar som bara jag åt av. Hoppas nästan det vsr dom så inte alla får detta. Mina föräldtar var nere i tisdags. Dom man o barn är ännu inte sjuka. Jag började kräkas på tisdagen. Mådde illa from ca kl 16. Åt av dom vid 10.

Plopps80 skrev 2014-02-27 11:33:19 följande:
    Sarak nä min BVC sköterska sa att man helst inte ska ge alvedon efter vaccin då det kan störa effekten av vaccinet. Något jag hörde på nyheterna för ett år sedan så jag gav ingen alvedon. Konstigt att de säger så olika.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Då har de säkert klarat sig. Det brukar ju gå rätt fort. Var säkert jordgubbarna. Äckligt som fan. Alltså med magsjuka. Min BVC Ssk sa att man helst inte ska ge alvedon efter vaccination. Dessutom är de väldigt väldigt restriktiva ang alvedon för bebisar överlag. Det är inte ofarligt som man trott utan de har sett samband mellan vissa åkommor och mkt alvedon hos barn. Ofantligt läskigt. Kommer ge Lillen i yttersta nödfall bara.

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-02-27 07:55:01 följande:
    Sarak Ludde som i princip aldrig skriker var helt som förbytt. Han sov till och från hela kvällen men mellanåt skrek han helt förtvivlat. Ville typ sitta fast i tutten. Kl 22:30 var han otröstlig men somnade när mannen gick med honom och sedan sov han på hans bröst i några timmar och vidare bredvid honom i sängen. Han vakna inte fören kl 05 och sen sov vi vidare till 07. Nu verkar han som vanligt. Pratar och skrattar å vevar med den lilla kroppen Hoppas det gick bra för Rasmus också! Ludde fick också sockerlösning på BB när de tog något test. Ludde slurpade glatt i sig det igår.
    Rasmus vaknade och åt igår kväll, men sov sedan vidare. Kändes kokhet en sväng mellan 23-01, men sov gott så jag bara lät honom. Klockan 02 vaknade han och åt och var hur pigg som helst, ville inte somna om. Vi pratade och skrattade en timme, sedan sov han resten av natten. Idag har han också mest sovit. Är vaken korta stunder och då är han pigg och glad, men somnar efter 15-30 minuter. Äter som vanlig och känns inte varm. Hostar en hel del, precis som resten av familjen. Bra om han sover bort förkylningar, vaccinationer och annat jobbigt. Skönt att han äter ordentligt.

Vad konstigt att dom säger så olika om alvedonen! Min BVC-sköterska sa redan vid förra besöket att jag skulle köpa hem alvedon och ha hemma om han reagerade på vaccinationen. Han har dock inte fått någon och kommer inte få heller så länge han äter, sover och inte verkar lida.
  • MissKaos

Vissa ger ju typ förebyggande. Vid hög feber är der bra men inte bara för att

Plop.ps80 skrev 2014-02-27 13:26:37 följande:
    Då har de säkert klarat sig. Det brukar ju gå rätt fort. Var säkert jordgubbarna. Äckligt som fan. Alltså med magsjuka. Min BVC Ssk sa att man helst inte ska ge alvedon efter vaccination. Dessutom är de väldigt väldigt restriktiva ang alvedon för bebisar överlag. Det är inte ofarligt som man trott utan de har sett samband mellan vissa åkommor och mkt alvedon hos barn. Ofantligt läskigt. Kommer ge Lillen i yttersta nödfall bara.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ja det är ju en avvägningsfråga. Som kompisen vars son hade svåra feberkramper som slutade i flera ambulansfärder. Han har fått mycket alvedon. Hög feber och smärta måste ju förebyggas. Sen är jag emot att ge febernedsättande överlag då febern är bra och finns av en anledning. Tar aldrig alvedon när jag är sjuk bara om jag har ledvärk eller svår huvudvärk.

• MissKaos

Jag gör det om jag mår dåligt nog.

Isak har alltid fått så han har kunnat sova! Men ja det är en avvägning. Undrr 38 finna absolut inga medicinska grunder att ge ett ilvrigt friskt barn. Ö

Närmar det sig 40 tycker jag man ska ge.

Plopps80 skrev 2014-02-27 14:44:25 följande:
    Ja det är ju en avvägningsfråga. Som kompisen vars son hade svåra feberkramper som slutade i flera ambulansfärder. Han har fått mycket alvedon. Hög feber och smärta måste ju förebyggas. Sen är jag emot att ge febernedsättande överlag då febern är bra och finns av en anledning. Tar aldrig alvedon när jag är sjuk bara om jag har ledvärk eller svår huvudvärk.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-27 14:50:58 följande:
    Jag gör det om jag mår dåligt nog. Isak har alltid fått så han har kunnat sova! Men ja det är en avvägning. Undrr 38 finna absolut inga medicinska grunder att ge ett ilvrigt friskt barn. Ö Närmar det sig 40 tycker jag man ska ge.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Håller med du så gör jag med!
  • Plopps80

Ludwig har kommit på hur man tar saker. Han studerar sina händer med stora ögon och vrider på leksakerna som är framför babysittern. Så himla kul att studera honom. Han tog min mobil förut när jag hade honom i knät och slängde den. Haha. Älskar dessa framsteg. Vad dött det är här i tråden. Inte många kvar eller?

• moruri

Varit underbart hemma sedan mannen kom hem! Vi är som nyförälskade och jag har inte haft såhär stor sexlust sedan innan jag blev gravid med Ferdinand. Går i gifta planer här hemma! :)
    Igår somnade Douglas vid 19, jag och sambon Däckade på soffan vid 22 när vi skulle vila lite ;p. Vaknade klockan 2. Då sover Douglas fortfarande, 7 timmar!!! Galet! Gick och värmde en flaska matade han i sömnen, bytte blöja och så gick vi in och sov i sängen. Skön natt! Lillen växer så det knakar!

• Plopps80

Här har vi inte ens haft sex ännu. Har ingen lust. Men härligt att ni har det så bra moruri. Kanske blir en tredje bebis snart. Haha.