• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ

Kul med bröllopstankar!! :)

Har också mer sexlust än innan graviditeten! Sambon är överlycklig! haha.

• Tuttiluttan

Va på BVC idag, lilla A följer kurvan fint 5320g o 60cm

Sköterskan såg idag när hon parat med lillan att hon har en kort tungsträng. ( mannen hade de när han va liten )

Hon blev så förvånad, då hon inte alls sett detta innan, eller rättare sagt INGEN hade sett de ( BB, läkare eller hon själv )

Hon sa då att hade detta upptäckts tidigare så hade dom klippt strängen då det alla gånger va de som gjorde att lillan inte kunde ta bröstet när jag försökte amma!!

Eftersom hon idag tar flaskan utan problem och äter utmärkt så åtgärdar dom inte strängen.. Bara om vi skulle märka att hon har problem..

• moruri

Plopps: haha! No way! Ska vänta minst tre-fyra år tills det kommer på tal igen! Nu när man äntligen kan unna sig något glas vin och slippa springa och kissa och spy stup i ett! Nej fy fan vad skönt det är att inte vara gravid längre :p

• moruri

Tuttiluttan: men så knäppt att de inte kollat de noga innan, är väl inte allt för sällan just det är problemet när det kommer till amning.

• sarak
    Tuttiluttan skrev 2014-02-27 17:18:45 följande:

Va på BVC idag, lilla A följer kurvan fint smile1.gif 5320g o 60cm

Sköterskan såg idag när hon parat med lillan att hon har en kort tungsträng. ( mannen hade de när han va liten )

Hon blev så förvånad, då hon inte alls sett detta innan, eller rättare sagt INGEN hade sett de ( BB, läkare eller hon själv )

Hon sa då att hade detta upptäckts tidigare så hade dom klippt strängen då det alla gånger va de som gjorde att lillan inte kunde ta bröstet när jag försökte amma!!

Eftersom hon idag tar flaskan utan problem och äter utmärkt så åtgärdar dom inte strängen.. Bara om vi skulle märka att hon har problem..

Men vad onödigt med allt kämpande med amning och så hade det kunnat lösas så lätt! Tur att hon mår bra och har det gott ändå
  • MissKaos

Samma här!!

Plopps80 skrev 2014-02-27 16:40:35 följande:
    Här har vi inte ens haft sex ännu. Har ingen lust. Men härligt att ni har det så bra moruri. Kanske blir en tredje bebis snart. Haha.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Elsa typ biter i bröstet mef gommen. Funderar på on det är förlite mat efter stt jag varit sjuk. Skulle kanske testa ersättning men hon är nöjd nu. Paltcoma hade varit fint annars.

Avbokat sonens kompis imorgon. Är trött efter matförgiftn. Maken ska ta honom på bio. Bamse. Avis!! Ville eg gå med honom men funkar inte lämna Elsa så länge.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-27 19:54:41 följande:
    Elsa typ biter i bröstet mef gommen. Funderar på on det är förlite mat efter stt jag varit sjuk. Skulle kanske testa ersättning men hon är nöjd nu. Paltcoma hade varit fint annars. Avbokat sonens kompis imorgon. Är trött efter matförgiftn. Maken ska ta honom på bio. Bamse. Avis!! Ville eg gå med honom men funkar inte lämna Elsa så länge.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Typiskt för åldern enl amningsmott. Vet känslan av att vara avundssjuk. Känner ofta så när mannen ger sig iväg med F. Men imorn ska hon till BVC och avslutas där. Blir vaccin och kontroll. Efteråt ska vi åka och fika bara hon och jag. Blir kanske borta 2 timmar men Ludde tar ju ersättning om det skulle krisa.
  • MissKaos

La henne i babygymmet o hon blev nöjd. Kanske behövde hon röra på sig.

Ja hon vägrar ju! Tom bröstmjölk på flaska är nono

Plopps80 skrev 2014-02-27 19:58:12 följande:
    Typiskt för åldern enl amningsmott. Vet känslan av att vara avundssjuk. Känner ofta så när mannen ger sig iväg med F. Men imorn ska hon till BVC och avslutas där. Blir vaccin och kontroll. Efteråt ska vi åka och fika bara hon och jag. Blir kanske borta 2 timmar men Ludde tar ju ersättning om det skulle krisa.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-27 20:02:31 följande:
    La henne i babygymmet o hon blev nöjd. Kanske behövde hon röra på sig. Ja hon vägrar ju! Tom bröstmjölk på flaska är nono
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Dottern var exakt så. Vid 6 mån vände det över en natt och hon drack glatt ur flaskan.