• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Isak vägrade flaska totalt. Men han åt ju mat sen så det löste sig!

Plopps80 skrev 2014-02-27 20:10:33 följande:
    Dottern var exakt så. Vid 6 mån vände det över en natt och hon drack glatt ur flaskan.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-02-27 20:02:31 följande:
    La henne i babygymmet o hon blev nöjd. Kanske behövde hon röra på sig.
    Ja hon vägrar ju! Tom bröstmjölk på flaska är nono
    Jag har också en flaskvägrare. Har flera liter bröstmjölk i frysen till ingen nytta. Känns onödigt, hade jag vetat at min unge inte ville ha urpumpat hade jag kunnat donera.
  • MissKaos

Äkta vara ska det va

sarak skrev 2014-02-27 21:06:23 följande:
    Jag har också en flaskvägrare. Har flera liter bröstmjölk i frysen till ingen nytta. Känns onödigt, hade jag vetat at min unge inte ville ha urpumpat hade jag kunnat donera.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Tror jag skriver mindre pga mest lunk liksom. Färre frågor o mer bara genomlida de jobbiga dagarna o njuta av de bra dagarna typ.

Jäkligt less på att det ska vara sånt jäkla ståhej för en prutt....

• Plopps80

Ja repan det är mkt lunk. Veckorna flyger iofs fram. Tror jag drabbats av amningsreumatism. Har ont i höfter, ena knä, handleder vissa dagar fingrar googlade på amning och ledsmärtor och det är väldigt vanligt. Ännu en anledning att längta tills det är över. Ludwig fortsätter ha en orolig stund på kvällen. Tycker det är det jobbigaste på hela dagen. Både jag och mannen är så trötta så ögonen går i kors och Ludwig har ätit lääänge, ren blöja, är dödstrött men kan bara inte somna. Det enda som funkar är att gå med honom. Det enda man vill är sträcka ut sig på soffan och kolla på tv. Trodde detta skulle ge sig vid 3 mån. Visst det har blivit mkt bättre han somnar oftast för natten vid 21 nu men det krävs att jag ammar honom. Liggande ammar jag och så somnar vi båda. Känns som man aldrig kommer få till bra rutiner.

• Plopps80

De suger på händerna för att de hittat händerna, för att de kan Saliven ökar pga barnet förbereder sig inför fast föda. Saliven behövs för att bryta ner maten. Ludwig suger hela tiden på händerna och dreglar massor

• sarak

Pust, plankan känns aldrig något lättare. Klarar nätt och jämnt den där 3x1 minutrarna, tänkte att det efter några veckor skulle kännas lätt som en plätt. Har i varje fall varit duktig och tränat enligt Olgas bok bra länge nu. Nästa vecka hoppar vi till steg 2. Hantlar inhandlat. Ska ta tag i ätandet också. Har inte godis eller annat sött hemma för då äter jag upp det på en gång. Men äter massor annat, allt jag kommer över. Kan äta nyttig frukost med gröt och ägg och en timme senare vräka i mig 6 rostbrödmackor. Känner inte mättnadskänska. Går upp på nätterna och äter. 

• MissKaos

Plankan är lättare nu men upp på tå orkar jag max 30sek.

..fast nu är jag helt kass.. fortfarande illamående och har gissat att detta är matförgiftning. Känns som förra ggn jag fick det och det hängde med i länge. Ska börja på steg 2 del ett nästa vecka meb missar pass denna så får nog köra del 1 en vecka till. Surt

Elsa suger med på fingrarna och dreglar. Isak gjorde aldrig det.

sarak skrev 2014-02-28 12:13:16 följande:
    Pust, plankan känns aldrig något lättare. Klarar nätt och jämnt den där 3x1 minutrarna, tänkte att det efter några veckor skulle kännas lätt som en plätt. Har i varje fall varit duktig och tränat enligt Olgas bok bra länge nu. Nästa vecka hoppar vi till steg 2. Hantlar inhandlat. Ska ta tag i ätandet också. Har inte godis eller annat sött hemma för då äter jag upp det på en gång. Men äter massor annat, allt jag kommer över. Kan äta nyttig frukost med gröt och ägg och en timme senare vräka i mig 6 rostbrödmackor. Känner inte mättnadskänska. Går upp på nätterna och äter.