• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Serpenter

Ja jag har 5 kg kvar till startvikt och 9 kg kvar till målvikt. Har inte vågat visa mig naken för min sambo ännu då jag inte alls är bekväm med mig själv just nu.
    har börjat träna för att forma kroppen och det känns helt underbart. Ett av de första passen jag körde var cirkelfys på Friskis och jag hade sån träningsvärk att jag knappt kunde gå efteråt. :)
    magmusklerna börjar väldigt sakta titta fram igen, men fortfarande en bra bit kvar.
    det tar ju 2 år för kroppen att bli återställd på alla plan efter en förlossning så känn er inte stressade eller pressade, bebisarna är ju fortfarande väldigt små.

• Plopps80

Det tog ca 4 år innan jag var nöjd med kroppen efter dottern. När hon var 5 år var jag såå nöjd med mig själv och då blev jag gravid och la på mig 33 kg. Fan oxå. Skäms över mig själv. Både över min dåliga karaktär och hur jag ser ut nu.

• Serpenter

Haha ungefär så var det för mig också. Hade kommit igång ordentligt med träningen och kroppen var jag rätt nöjd med och då blev jag gravid.
    men då vet vi ju att vi kan!! :)

• Boel
    MissKaos skrev 2014-03-17 09:01:37 följande:
    Och ett väldigt focus på att dyka. Min son älskade att simma men hatade att dyka och ändå var det så extremt focus på det.
    Kan små bebisar ha huvudet under vattnet?
    Jag funderar på om man ska vara noga med att inte huvudet hamnar under vattnet när man badar med dem?
  • MissKaos

Han dök ju varje vecka... vi kastade bla barnen till varandra så dom kom under vatten. Han höll sig fast på min rygg o jag simmade under vatten etc. Inte första kursen..

Boel skrev 2014-03-17 17:51:03 följande:
    Kan små bebisar ha huvudet under vattnet?

Jag funderar på om man ska vara noga med att inte huvudet hamnar under vattnet när man badar med dem?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Du Ser helt ok ut.

..men jag klagar ju själv så..

Har ju sett bilder hur du såg ut innan och du var ju riktigt smal. Jag har väl samma skillnad så jag förstår

Plopps80 skrev 2014-03-17 14:05:12 följande:
    Ja när ni pratar om vikt kan jag ju säga att jag ser ut som själva fan. Är så fet brukar vara smal och smärt. Har tappat alla muskler och har 13-14 kg att gå ner. Förstår inte hur stor jag är men ibland går det upp för mig och då bryter jag ihop.... i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/D191D8B3-2A3B-498A-A439-D086BE10DBD2_zpsru0ln5dn.jpg

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Nä det är ju så miss kaos. Man är hårdare mot sig själv och man vet ju hur man såg ut innan. Kan inte ha några kläder.

• MissKaos

Jag har massor av fina kläder. Försmå!!

Plopps80 skrev 2014-03-17 20:36:59 följande:
    Nä det är ju så miss kaos. Man är hårdare mot sig själv och man vet ju hur man såg ut innan. Kan inte ha några kläder.

• Jis

Jag vet det där med vikten, bläää! Jade gått ner 27 kilo från det att jag födde W dec 2011 (gick ner allt efter honom på 3 mån) tills jag blev gravid med S. Körde stenhårt m Itrim och träning. Nu har jag 6 kilo kvar! Kör bra mat och 5 pass i veckan. Kroppen är dock slapp nu skillnad 4 kilo och typ 30 pass.