• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Maya sliter o drar i brösten vid amning så jag är alldeles öm i vårtorna :/ Det är hemskt att lägga henne vid bröstet nu :(

• Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-03-18 21:15:43 följande:
    Maya sliter o drar i brösten vid amning så jag är alldeles öm i vårtorna :/ Det är hemskt att lägga henne vid bröstet nu :(

En fas. Går över tro mig
  • Cornelia 084

Ja, jag har läst att ni skrivit om det här tidigare... Hur länge pågick fasen för er? Det har varit så lite drygt en vecka nu.. Till och med på natten :(

• Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-03-18 21:38:16 följande:
    Ja, jag har läst att ni skrivit om det här tidigare... Hur länge pågick fasen för er? Det har varit så lite drygt en vecka nu.. Till och med på natten :(

Hur gammal är bebisen? Tyckte Ludde var strulade i oändlighet men det var som värst i 3-4 veckor. Men aldrig på natten!
  • Plopps80

Ludwig har sovit i vagnen sedan kl 20 men jag ligger klarvaken. Klockan är 02:09. Har sånna sömnproblem.

• Felinne

Usch, stackare! Har du amningsnappar (eller vad de nu heter) som du kan sätta på bröstet? Kan ju hjälpa lite i alla fall...
  • Repan
    samma här, och nu börjar jag förutom oförklarligt slit se att han är arg på att det inte kommer så snabbt som han vill ( som i flaskan), eftersom han blir lugn igen när jag byter bröst o det flödar snabbt.

Det är jätejobbigt, jag börjar tro att amningen inte kommer hålla helt heller eftersom igår ammade jag kl. 18, 19, 20... vid 20:30 åt han ändå 165ml ersättning....
    Bebis BF 20 december 2013
  • Cornelia 084

Hon strular faktiskt inte på natten nu när jag tänker efter. Men inför nattning gör hon, även fast jag ligger ner och ammar henne. Maya blev 3 månader den 13:e mars.

Använder amningsnapp och det lindrar lite, men hon sliter ju av den stup i kvarten, vilket dels gör henne tosig och dels blir en kladdig historia. Hoppas verkligen det är övergående snart. Precis när jag tycker att amningen fungerar bra och är både mysigt och praktiskt så ska det börja strula igen :/

• MissKaos

Dom ska igenom det!

Ökar nog på din produktion. Då äter fom oftare. Hon vill ha mer! Ger du båda brösten varje gång? Gör det annars sp går täta ätsndrt förhoppningsvis över snabbare
    Repan skrev 2014-03-19 08:25:29 följande:
    samma här, och nu börjar jag förutom oförklarligt slit se att han är arg på att det inte kommer så snabbt som han vill ( som i flaskan), eftersom han blir lugn igen när jag byter bröst o det flödar snabbt.

Det är jätejobbigt, jag börjar tro att amningen inte kommer hålla helt heller eftersom igår ammade jag kl. 18, 19, 20... vid 20:30 åt han ändå 165ml ersättning....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

Ja, jag har börjat ge henne andra bröstet också o hon äter med god aptit, även om hon sliter o drar. Däremot kaskadkräker hon ofta efteråt vilket hon inte gjort tidigare, det får mig att tro att hon får i sig för mycket?