• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Min unge sov 20-03-05 i sin säng efter 2nätter m.mat varje timme.. sen till 8:30 med mat i mitten. ammade henne en gång/h igår kv på båda sidor varjr gång. Nu verkar hon mer nöjd igen!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-03-19 08:56:09 följande:

Dom ska igenom det!

Ökar nog på din produktion. Då äter fom oftare. Hon vill ha mer! Ger du båda brösten varje gång? Gör det annars sp går täta ätsndrt förhoppningsvis över snabbare
    Repan skrev 2014-03-19 08:25:29 följande:samma här, och nu börjar jag förutom oförklarligt slit se att han är arg på att det inte kommer så snabbt som han vill ( som i flaskan), eftersom han blir lugn igen när jag byter bröst o det flödar snabbt.

Det är jätejobbigt, jag börjar tro att amningen inte kommer hålla helt heller eftersom igår ammade jag kl. 18, 19, 20... vid 20:30 åt han ändå 165ml ersättning....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag ger alltid båda brösten om det var mig du menade :)
  • Plopps80

Tycker att allting är som en dröm nu när Ludwig snart är 4 månader. Han ammar lugnt och fint, han äter, sover och är bara så himla go på alla sätt. Minns att jag älskade denna åldern med dottern också. Det där med amningsstrulet upphörde när Ludwig var 3 mån och 2 veckor. Som över en natt. Det är en utvecklingsfas enligt amningsmottagningen. Detta barn har nu blivit precis som dottern på kvällen. Han bara somnar för natten vart han än är. Vi är på semester och ungarna gapar, badar i snö, bastar. Tv:n står på och ljus tända i hela huset och Ludde stensomnae varje kväll kl 20. Vi har ju aldrig dämpat belysning och ljud på kvällarna. Precis så här vill jag ha det! Han somnar även om huset är tyst och lugnt. Han däckar bara. Detta är så skönt för att ha två nattade barn kl 20 och man får egen tid gör att man laddar batterierna och kan vara en bra mamma på dagen. Han sov i vagnen mellan 20-02:30. Blir garanterat bakslag med sömnen men just nu njuter jag oändligt av tillvaron. Han är så go! instagram.com/p/luBKbmsB4Y/

• Cornelia 084

Plopps: är det okej att följa dig på instagram? Alltid kul att följa andra med barn i samma ålder :)

• Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-03-19 12:01:53 följande:
    Plopps: är det okej att följa dig på instagram? Alltid kul att följa andra med barn i samma ålder :)

Är ledsen och det känns så dumt men jag har bestämt att det bara är familj och nära vänner som följer mig på instagram. Har inte Facebook ens just för att jag vill vara lite privat. Uch vad dumt det känns. Hoppas du inte tycker jag är knäpp. Här är en bild på min lille man som gärna vill stå hela tiden. instagram.com/p/lvCfljMBy3/
  • Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-03-19 21:43:17 följande:
    Plopps: inte alls! Det respekterar jag till fullo, det var därför jag frågade först :)

Tack
  • FiaFunderar

Det låter härligt plopps! Skönt när det känns så där bra!

Här är amningen över helt nu. Inatt ammade hon nog för sista gången. Hon har ammat så lite så mjölken har sinat. Har kommit på att hon har fel sugteknik så det är nog mycket därför det varit så struligt när hon har ammat. Hon blir trött fort och får då inte i sig så mycket.

Jag tycker det känns tråkigt. Ville att hon skulle amma länge. Men men... Nu äter hon ersättning och då går hon upp i vikt och mår bra

• Jis

Tänk på att det är det viktiga Fia! Förstår att det känns tråkigt, men som sagt tänk på att ni båda ska må bra!

• sarak

Rasmus har sovit som en stock i sin säng mellan 19-02 senaste tiden. Ammat och sovit vidare i min säng till 4-5 någonting. Sedan har han vaknat eller sovit oroligt, men det känns helt okej. Men i natt har han förvisso sovit, men vridit, vändit, sparkat och smågråtit i sömnen mest hela natten. Känns som jag sovit noll. Klockan 5 orkade jag inte mer utan gick upp. Satte honom i babysittern och han bajsade för första gången på 6 dagar. Hoppas det var det han kämpade med i natt och att vi får sova nästa natt.