• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    sarak skrev 2014-03-18 06:54:03 följande:

Låter jobbigt Repan. Vad är anledningen till att ni börjat natta honom i egen säng? Tror inte det är något konstigt som han gör, skulle jag lägga ner Rasmus ensam i sin säng skulle han bli galen smile1.gif

Rasmus har sista veckan sovit delvis i sin säng för första gången. Den har stått oanvänd i 3,5 månad. Han är kvällstrött just nu, somnar på min säng någon gång mellan 18-20 med amning. När jag går och lägger mig lyfter jag över honom till hans säng, då sover han tungt som tusan. Sover i sin säng till c:a 02, ammar. Ibland lyfter jag tillbaka honom efter det men oftast somnar jag så sover han i min säng. Klockan 04 är det morgon tycker Rasmus. Då vill jag slänga honom på tippen. Ibland kan han ligga och småslumra till 06, rör sig mycket och knorrar men ändå inte helt vaken. Ibland är han klarvaken. Vi brukar i varje fall försöka ligga kvar i sängen till 06.

Dels för våra ryggar o dels för att ibland får han inte sova med oss och då vill jag att han ska ha sovit i spjälsägen så att den inte är helt främmande, till exempel när någon av oss druckit alkohol. Och så är det bara att börja långsamt så att om tre månader kanske spjälisen ite är några konstigheter.

Det är inte dramatiskt så att han skriker, inte mer än när vi lägger honom i vår säng. Han kommer inte över sömntröskeln ibland o då skriker han. Annars är det ju sånatt av dessa 2 timmar kan 30 minuyer vara i min famn då jag sjunger för honom.

Skrattar lite åt rådet att försöka se bortom mig själv o förstå bebisen - hehe! Som om jag skulle glömt att testa det? ;) ibland blir man frustrerad ändå. Det mest frustrerande är ju att han är så så trött. Han går feån pigg till övertrött direkt liksom. Svårt o fånga bara trött-stadiet.

Jag har likt moruri inget dåligt samvete över vad jag tänker utan jag kan skratta åt det. Tippen, sopen, toan! ;)
  • Plopps80

Ludwig blir också övertrött på en minut. Man kan inte förekomma honom för han börjar bara illvråla från ingenstans. Det enda som funkar är att lägga honom i vagnen. Han skriker en stund men det gör han i famnen också. Skriker han hysteriskt tar jag upp honom annars lugnar han sig snabbt och ligger och somnar. Det kan ta 30 min ibland men kommer jag och stör blir han irriterad så han får vara. Detta gäller dagtid. Han sover fortfarande mkt på dagen. Ibland är det enda bebisen vill, att ligga själv. Man får prova sig fram. Och det som funkar ena veckan kan vara helt fel nästa. Så här små bebisar byter sina vanor ofta!

• MissKaos

Förstår dig! Frustrerande när man blir så trött..

Repan skrev 2014-03-17 22:12:48 följande:
    Nattar bebis i spjälsäng sen ngr dagar. Typ två jäääävla timmar varje dag, slänger ungen på tippen snart.

Astrött vägrar sova pruttar slår sig själv skriker upp o sövas somnar ner vaknar pratar m väggen slår sig upp o ammas byta blöja ner nästan somna väcka sig själv osv i ALL JÄVLA OÄNDLIGHET. Faaan vad irriterad jag blir på det. Hur svårt är det? Blunda och sov! Aaarrrgghhh

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

I spjälisen och bara gå..

Repan skrev 2014-03-18 10:04:13 följande:
    Dels för våra ryggar o dels för att ibland får han inte sova med oss och då vill jag att han ska ha sovit i spjälsägen så att den inte är helt främmande, till exempel när någon av oss druckit alkohol. Och så är det bara att börja långsamt så att om tre månader kanske spjälisen ite är några konstigheter.

Det är inte dramatiskt så att han skriker, inte mer än när vi lägger honom i vår säng. Han kommer inte över sömntröskeln ibland o då skriker han. Annars är det ju sånatt av dessa 2 timmar kan 30 minuyer vara i min famn då jag sjunger för honom.

Skrattar lite åt rådet att försöka se bortom mig själv o förstå bebisen - hehe! Som om jag skulle glömt att testa det? ;) ibland blir man frustrerad ändå. Det mest frustrerande är ju att han är så så trött. Han går feån pigg till övertrött direkt liksom. Svårt o fånga bara trött-stadiet.

Jag har likt moruri inget dåligt samvete över vad jag tänker utan jag kan skratta åt det. Tippen, sopen, toan! ;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min stora är billig nu. Han kommer instormandes just när lilla ska sova o håller på att somna -ammad. Resultat hon sover inte.

lilöa hsr sovit på mig. Sov i sin säng (ilagd sovandes) från 18:45-20-24 typ. Sen hos mig tilö 3 sen ville hon väl sova men gick inte flytta 1cm o ville ha bröstet i munnen.

Totalsömn för mig typ 4h. Vi gick upp kl 8. Kokat femminuterskola med sonen. Kul o gott men inte nyttigt. Ska t gyn sen för cellprov. Hade tänkt gå (maken jobbar hemma så stora ska inte med) ösregn.

• Felinne
    Repan skrev 2014-03-18 10:04:13 följande:

Bra att du kan skratta åt det. Ett gott skratt förlänger livet ;)
  • MissKaos

Varit på cellprov. Vägde E liggervi samma lokal som bvc. På tre v bara 350gr! Köpt ersättning. . Idag vill hon ha napp första ggn kanske hunger? Fast hon kräks ju överflöd

Tid på bvc på måndag. Bra ammar dubbeltutte dagtid t dess varje gång!

Köpt gröt. Snart så..

• Plopps80

Ludde är inte impad av gröt men ger honom ett par skedar om dan. Yoghurt däremot älskar han. Skickar i sig och vill ha mer. Han får bara lite på en tsk när vi äter som smaksensation.