• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

Hon gillar att stå massor, det är det hon vill, ligga ner är inget roligt längre

• Boel

Har era bebisar börjat äta nere sällan?

Leo har nu haft ett rekordlångt uppehåll på 6 timmar, främst gör att han somnade i vagnen och vaknade inte förrän nu.

Skulle ni ha låtit eran sova tills han/hon självmant vaknade eller skulle ni ha väckt för att mata?

Leo har gått upp i vikt snabbt sedan han föddes. Hade det varit en bebis som inte gjorde det skulle jag nog ha varit mer noga med regelbundna och ofta mattider.

• MissKaos

Elsa är arg! Hon vill flytta sig framåt och det går inte..

Dom kan reglera ätandet själva. Du måste inte väcka.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Frustrerad!

Bebisen är hungrig. Gick inte upp när vi var sjuka. Sen ökade hon skitsnabbt men har nogmer att ta igen. Vägrar ers. Fått i henne 15ml igår.. testade gröt (förtidigt) hon hög eefter skeden.. vågade inte ge en hel smakport hon är ju bara 3 mån! Idag. Men sen kunde hon amma o somna. Stackars liten så hungrig. .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-03-21 19:18:09 följande:
    Frustrerad!
    Bebisen är hungrig. Gick inte upp när vi var sjuka. Sen ökade hon skitsnabbt men har nogmer att ta igen. Vägrar ers. Fått i henne 15ml igår.. testade gröt (förtidigt) hon hög eefter skeden.. vågade inte ge en hel smakport hon är ju bara 3 mån! Idag. Men sen kunde hon amma o somna. Stackars liten så hungrig. .
    Åh vad jobbigt, men jag förstår inte, vill hon inte amma eller finns det inte tillräckligt med mjölk? Måste vara hemskt att se dom hungriga!! Du kan inte mata ersättning med sked då? Eller om du har bröstmjölk urpumpad i frysen? Tänkte om hon äter gröt från sked kanske det funkar?
  • sarak
    Boel skrev 2014-03-21 15:27:07 följande:
    Har era bebisar börjat äta nere sällan?
    Leo har nu haft ett rekordlångt uppehåll på 6 timmar, främst gör att han somnade i vagnen och vaknade inte förrän nu.
    Skulle ni ha låtit eran sova tills han/hon självmant vaknade eller skulle ni ha väckt för att mata?
    Leo har gått upp i vikt snabbt sedan han föddes. Hade det varit en bebis som inte gjorde det skulle jag nog ha varit mer noga med regelbundna och ofta mattider.
    Rasmus har uppehåll på 6-7 timmar ibland. Somnar 19-20 och vaknar 02. Väckt för att mata gjorde jag bara första veckorna
  • Boel

Sarak: så söt! Lite svårsmält kanske ;)

Ja, Leo sover oftast 22-07 och ammar 1 gång under natten.