• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky

Här har första tanden tittat upp! Tonvis med dregel och knöliga nätter. Lite gnäll på dagarna,men hade förväntat mig mycket mer. Fick höra att "när tänderna kommer tidigt,så kommer det snart syskon"...  :)

• MissKaos

..märkligt samband..

corky skrev 2014-03-20 12:26:04 följande:
    Här har första tanden tittat upp! Tonvis med dregel och knöliga nätter. Lite gnäll på dagarna,men hade förväntat mig mycket mer. Fick höra att "när tänderna kommer tidigt,så kommer det snart syskon"...  :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ludde blir 4 mån på sön. 17 veckor och han börjar växa ur strl 62. Ger det max en vecka till innan jag måste byta kläder.

• Plopps80
    corky skrev 2014-03-20 12:26:04 följande:

Filippa fick sin första tand vid 3 månaders ålder men var nästan 6 år innan hennes syskon kom De första tänderna kommer oftast utan problem. Värst är hörntänderna de gör tydligen vansinnigt ont. Minns hur jobbigt det var för min dotter.
  • Förstaförsökaren26

Ok! De växer så fort!! :) trodde inte att det skulle gå såhär fort dock. Elise var 60.5 cm senast vi var hos BVC ska bli spännande å se hur mkt hon växt nu :)

• Jis

Jag var på BVC igår och vägde och mätte Stella, hon är snart 4 månader (den 27:e) hon är 63 cm lång och väger 6180 gram. Så hon följer sin kurva fint. Hon har 62 i kläder.
    Köpte en Bumbo idag, hon verkar gilla den, ska testa lite mer efter hon sovit klart!

• Felinne
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-20 14:02:34 följande:

Vad har era barn för strl på kläder? Min tjej är 11 veckor å har 56/62 nu.

Min kille som är 11v har stl 62 för det mesta. Beror lite på vilket märke det är och hur många gånger plaggen har tvättats.
  • IdaJ
    Jis skrev 2014-03-20 14:27:47 följande:

Jag var på BVC igår och vägde och mätte Stella, hon är snart 4 månader (den 27:e) hon är 63 cm lång och väger 6180 gram. Så hon följer sin kurva fint. Hon har 62 i kläder.
    Köpte en Bumbo idag, hon verkar gilla den, ska testa lite mer efter hon sovit klart!

Bumbon är en favorit här hemma :) så skönt att ha nu när han bara vill sitta upp hela tiden!
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-20 14:02:34 följande:

Vad har era barn för strl på kläder? Min tjej är 11 veckor å har 56/62 nu.

Ted är 14 veckor och har 62 :)