• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

3mån åå fredag. 56 62 68.

Vissa bodys går ju vika upp ärmslut på osv 56 är ngt enstaka plagg.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-20 14:02:34 följande:
    Vad har era barn för strl på kläder? Min tjej är 11 veckor å har 56/62 nu.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-20 14:02:34 följande:

Vad har era barn för strl på kläder? Min tjej är 11 veckor å har 56/62 nu.

13v, 8kg o 66 lång. Har 68 ller 74 beroende på märke osv. Stor överkropp men kort i benen. Urtvättat i 74 sitter bra.
  • sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-20 14:22:17 följande:
    Ok! De växer så fort!! :) trodde inte att det skulle gå såhär fort dock. Elise var 60.5 cm senast vi var hos BVC ska bli spännande å se hur mkt hon växt nu :)
    62 har Rasmus nu. 4 månader på onsdag
  • Cornelia 084

Maya har precis börjat ha strl 62, även om en del i strl 56 fortfarande passar. Hon är 3 månader och 1 vecka :)

• Jis

Plopps, han är ju så stadig, Stella är inte alls i närheten av att kunna stå så, hennes små ben viker sig. Samma med Bumbon, hon kan sitta ett litet tag sedan pallar hon inte mer…kan man träna upp deras rygg/benstyrka?

• islandpeak

Hej alla! Har inte skrivit på lääänge, har fullt upp att hänga med mina barn :) Ingrid är en underbar liten tjej som nu är 3 mån och 1 v. Hon sover 19-07 och kanske vaknar en gång för att äta, ibland sover hon hela natten. Hon ammar bara :) hon har bökat å stökat ibland men ett par dagar senare är allt bra och hon får så mkt mat hon behöver. Hon har gått upp fr 6600 g till 7395 på en månad så mat får hon :) under dagen sover hon två långa pass ute i vagnen på altanen, fr 8.30-11.30 sen mat och lek sen från 13-15.30/16. Vi kan ställa klockan efter henne :) hon ammar 5-7 ggr per dygn, jag trodde inte det var möjligt att amning kunde funka så bra! Älskar att vara hemma med tre barn och Ingrid gör ju det hela såå mkt enklare :)

• Plopps80
    sarak skrev 2014-03-20 21:25:45 följande:
    Sötis! Och duktig att stå!

Tack
    Jis skrev 2014-03-20 21:32:12 följande:
    Plopps, han är ju så stadig, Stella är inte alls i närheten av att kunna stå så, hennes små ben viker sig. Samma med Bumbon, hon kan sitta ett litet tag sedan pallar hon inte mer?kan man träna upp deras rygg/benstyrka?

Han vill bara stå hela tiden. Tror inte man riktigt kan träna upp de i denna åldern. Han står mkt han har alltid gillat det har alltid hållt honom så. Nu kan han stå korta stunder själv men benen viker sig på honom också ibland. Dottern var stadigare på att sitta i denna åldern. Hon satt jämt hade inte kunnat stå som Ludwig medan han sitter rätt dåligt (i barnstol) men står stadigt. De har sina saker de siktar in sig på och är inteesserade av. Sedan är ju träning alltid bra. Att ställa barnet lite då och då korta stubder.
  • MissKaos

Man måste inte träna sitta och stå om babyn inte vill. Det kommet ändå. Magläge är enda nödvändigt äa träningen.

Jis skrev 2014-03-20 21:32:12 följande:
    Plopps, han är ju så stadig, Stella är inte alls i närheten av att kunna stå så, hennes små ben viker sig. Samma med Bumbon, hon kan sitta ett litet tag sedan pallar hon inte mer?kan man träna upp deras rygg/benstyrka?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft