• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Är inte sådant big fan av julen egentligen, förutom viss julegott, som just lussekatter, knäck, julvört, julmust! Mmmmmm!!!!

• Sanktb

Var till barnmorskan tidigare i veckan och mitt hb var 113, jag tycker det är lite lågt men min barnmorska sa att det var väldigt bra. Funderar på att köpa tabletter på apoteket idag.

• Plopps80
    Sanktb skrev 2013-08-23 10:03:02 följande:
    Var till barnmorskan tidigare i veckan och mitt hb var 113, jag tycker det är lite lågt men min barnmorska sa att det var väldigt bra. Funderar på att köpa tabletter på apoteket idag.  

Nej 113 är inte väldigt bra jösses. Det är väldigt lågt. Du ska ju genomgå en förlossning och det ska man inte göra med anemi. När jag hade 111 ville min BM ge mig injektioner men jag fick upp hb med blutsaft dubbel dos samt massa leverpastej och blodpudding. Fick upp det till 125 och det är fortfarande lågt men inom ramen. Så ät mkt järnrik mat och järntabletter. Väldigt underligt att säga att 113 är bra!
  • Repan

Jag fick också "bra bra!" På 114 i hb. Men äter redan tabletter sen v. 10

• Stinakri83

Har varit hos bm nu på morgonen! mitt hb var på 98 så det var jätte dåligt! Och så hade jag jätte högt blodtryck så det får bli en läkartid för mig :/

• Nov13

Jag började med järn vecka 10 då det låg på 14. Nu låg det på 116 så betydligt bättre men hoppas det höjs till förlossningen!

• Plopps80
    Nov13 skrev 2013-08-23 10:45:10 följande:
    Jag började med järn vecka 10 då det låg på 14. Nu låg det på 116 så betydligt bättre men hoppas det höjs till förlossningen!

Du menar depåerna inte hb:t annars hade du nog inte levt Hade 14 i depåer och vet inte om dom gått upp. Känner mig mycket piggare. Det enda problemet nu är ju att jag är hungrig hela tiden. Det värker i magen fast jag åt 2 mackor för 2 timmar sedan. Är en hunger från djupet av min kropp. Lillen är extremt aktiv så han kräver väl sitt. Längtar till lunchrast.
  • moruri

Mina järndepåer låg på 6 för några veckor sedan. Har gått upp till 11 nu, så lite piggare är jag men behöver mer järn, ska öka niferex dosen sakta men säkert, så rädd för förstoppning!!!!

Svar på tråden December bebis 2013