• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sillan01

Men herregud, strunt i vad andra tycker och tänker om eran vikt. Vi kan inte hjälpa att vi går upp så mycket. Visst det finns de som inte går upp som mycket i början pga illamåendet. Men de går upp alls kilo iallafall. Vi är olika. Sista veckorna har jag gått upp 1 kg i veckan. Så länge vi mår bra och barnet rör sig fint så är jag glad. Vi går ner sen. Med tiden, njut tjejer skit i det andra säger. Kram

• MissKaos

LUSEKATTER!!!åhhh..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Lussekatterna kan kvitta. Torra men pepparkakor och mjölk det längtar jag efter! Vet inte hur det är när man ammar. Är ju massa kryddor i och jag brukar få gaser i magen då får väl bebisen det med när man ammar. Hoppas inte!

• mamma till oliver

Åh julmust och första julskinks mackan med senap på ;)

Åhh glögg och peppisar :) mm nu längtar jag så in i bomben ;) och självklart efter lilla tösen också :) och få julpynta o mysa till det innan bebisen vill komma ut :)

• Parksandrec

Jag håller på team lussekatter. Glad Håller dem frysta och käkar dem nyvärmda. Älskart.

Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • FiaFunderar

Era as!! Haha!

Skrek till karln på nedervåningen att han får ställa sig och baka lussekatter NUUUU...

Fick till svar: ALDRIG! Nu får du ge dig!!!

• nyttliv85

Lyssna på julmusik i bilen idag, utan att tänka satt och jag sjöng med, min mp3 skiva kom in "jul-mappen".
    Har alltid längtat efter dec, nedräkning sen midsommar, så har det vart sen jag var liten...och denna jul kommer ju utan tvekan vara speciell :)

Så jag längtar också efter lussekatter och julmust!   

• mammatilltvå85

Jag vägde mig imorse och hade gått upp ett kilo, trots att jag dragit ner på snabba kolhydrater och istället öst på med fett (pga blodsockret som jag nojjat lite över). Förstår att vikten är jobbig för många, det är den för mig med, fast tvärtom. Jag MÅSTE ha att ta av ananrs sinar mjölken när jag ammar.....=(=( Och jag vil ju kunna amma. Tycker det är fruktansvärt oförskämt av folk att kommentera att folk är tex stora, har enorm mage osv. Herregud hur kan det vara okej bara för att man är gravid? Sinnessjukt. 

Håller på och fixar lite med bebisens hörna i vårt sovrum nu. Bla beställt en så fin pläd från Ferm living.."Harlequin" heter den. Matchar tapeten;=) Ska snart till att hänga upp pom poms i taket ovanför spjälsängen....ska bli så mysigt!

Jag längtar också massor till jul. Mest efter glögg, julmust och all lax, gravad och kallrökt. Och tunnbrödstut med senap och hemkokt äppelmos. MUMS! Vi ska fira jul hemma hos oss i år, min bror och hans tjej kommer hit. Har redan börjat planera hur jag ska fixa allt så det blir en "perfekt" jul;=) De senaste åren har jag varit sååå less på julen, knappt velat ha en gran. Vet inte vad det är med mig nu, mitt i sommaren och värsta julkänslorna.....måste bero på graviditeten. Boar för fullt just nu. vill fixa och pynta hemma och har shoppat mysig belysning och massa nya kuddar till soffan och vårt sovrum inför hösten. Ska bli så mysigt att vara gravid i höst och mysa i soffan och dricka te på kvällarna och längta efter bebisen....vad klyschigt det lät;=) I verkligheten lär jag väl knappt hinna andas mellan allt skolarbete, matlagning och hämta på fritids...haha. Men drömma kan man ju.....

• Em me

Vilket julmys de blev i tråden:) ni har rätt, ska sluta vikt noja, har aldrig brytt mig om min vikt förr.. Bara för att folk tjatar så om de och för min bm sa som hon sa, men min bm är inge bra.. Får sluta lyssna på sånt och istället lyssna på min älskade sambo som alltid säger jag är vacker, de är ju han jag lever med och den enda jag behöver vara vacker för eller behöver och behöver, men vill.

I år längtar jag med till jul:) julklapparna får va klara i november dock:)

• Repan

Fick en hel kasse bodys, mysbyxor och strumpor o pyjamasar i storlek 50/56 av vän idag! Vips så har vi allt.

Svar på tråden December bebis 2013