• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan

Jag har dragit på mig en sån jäkla förkylning

Vakna imorse med snuvig näsa, tung i huvudet o feber...

Har bara blivit värre under dagen.. Nässtäppan är värst, vill så gärna ha en ordentlig nässpray men tji fick jag, endast saltlösning, det hjälper ju inte :O

Har ni ngr bra tips mot förkylning som är lämplig för gravid?!?

• MariaOchNiklas

Man måste teckna barförsäkring själv när barnet är fött. Den betalande gravidförsäkringen gäller fram till barnet är 6 månader. Va så när vi väntade dottern för ca 20 månader sedan. Men att teckna en barförsäkring så fort barnet va fött så man hade bra skydd. Vi blev bjudna på barförsäkringen fram till den andra gick ut vid 6 månaders ålder.

mammatilltvå85 skrev 2013-08-25 19:54:59 följande:
    Trygghansa övergår till vuxenförsäkring från barnförsäkring, vet inte om den går över automatiskt till barnförsäkring från gravidförsäkring dock, kanske någon annan vet? vi har den och tycker den verkar bäst! Den är klart bästa barnförsäkring iaf enligt mig=)

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • mammatilltvå85
    MariaOchNiklas skrev 2013-08-25 20:40:44 följande:
    Man måste teckna barförsäkring själv när barnet är fött. Den betalande gravidförsäkringen gäller fram till barnet är 6 månader. Va så när vi väntade dottern för ca 20 månader sedan. Men att teckna en barförsäkring så fort barnet va fött så man hade bra skydd. Vi blev bjudna på barförsäkringen fram till den andra gick ut vid 6 månaders ålder.

okej, tack för svar. =)
  • Plopps80

Köpte en brio smile direkt efter rul. Den har fått mkt positiva omdömen och priset var perfekt. 5.300:- den har två svängbara hjul fram. Kan inte tänka mig fasta hjul.

• Otåligast

Hej Plopps80. Kikade också på Smilen - jag gillade den eftersom den kändes otroligt lättkörd men blivande pappan fastnade för Bugaboo. Håller helt med om svängbara hjul - känns otroligt viktigt!

• Plopps80
    Otåligast skrev 2013-08-25 22:32:27 följande:
    Hej Plopps80. Kikade också på Smilen - jag gillade den eftersom den kändes otroligt lättkörd men blivande pappan fastnade för Bugaboo. Håller helt med om svängbara hjul - känns otroligt viktigt!

Buggan är ju väldigt snygg och lite lyxig skulle inte ta mig en meter med fasta hjul haha.
  • Fröken Ö
    Plopps80 skrev 2013-08-25 21:40:38 följande:
    Köpte en brio smile direkt efter rul. Den har fått mkt positiva omdömen och priset var perfekt. 5.300:- den har två svängbara hjul fram. Kan inte tänka mig fasta hjul.
    Vi tänkte också köpa en Brio Smile=) Vart köpte du din vagn? Var så bra pris=) Är det liggdel inkluderat i priset? Kommer ni använda Brios babyskydd som man kan fästa på vagnen?
  • Plopps80
    Fröken Ö skrev 2013-08-26 09:00:11 följande:
    Vi tänkte också köpa en Brio Smile=) Vart köpte du din vagn? Var så bra pris=) Är det liggdel inkluderat i priset? Kommer ni använda Brios babyskydd som man kan fästa på vagnen?

Köpte den på nids4kids. Finns i Trollhättan och på backaplan Gbg. Liggdelen ingick mjuk eller hårdlift. Tog hård eftersom det blir ett vinterbarn. Kommer inte använda babyskyddet har ett bra babyskydd och med dottern använde vi det på chassit och det var guld värt. Men man har det ju bara i ca 5-6 mån innan man byter till sittdelen på vagnen och då kan man ju inte använda det mer. Så vi är snåla. Den gamla vagnen med adaptrar sålde vi. Hatade den vagnen. En quinny freestyle.
  • corky

Men jag är så fruktansvärt trött hela tiden! Vet inte vad jag ska ta mig till, vill bara sova hela tiden! Ska det vara så här 15 veckor till!?

Svar på tråden December bebis 2013