• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    moruri skrev 2013-08-23 12:59:29 följande:
    Mina järndepåer låg på 6 för några veckor sedan. Har gått upp till 11 nu, så lite piggare är jag men behöver mer järn, ska öka niferex dosen sakta men säkert, så rädd för förstoppning!!!!

Men att du inte får järninjektioner. 6 i depåer är ju väldig anemi!
  • moruri

Inget varken Bm eller läkare ens föreslagit konstigt nog. Min pappa är hobbyläkare (hypokondriker) och har blivit smått hysterisk , kallar de för skämt och inkompetenta! Något hb har de inte kollat alls.

• crushelix

jag lade ner tabletterna, blev helt sabbad av dem. dubbel dos blutsaft och aktivt liv 129hb wohooooo, någon som vill ha lite?

paketet från kronans droghandel, bara går man dit och hämtar eller, ska man registrera sig någostans?

• Peak
    mammatilltvå85 skrev 2013-08-19 22:02:26 följande:

Tack! Keso och kesella var jättebra tips! *skriver upp på handlingslistan*

Jättefin mage du har=)  
    Tack!
    ja det är bra tycker jag, mättar bra. Eller turkisk yoghurt med hallon/blåbär och hackade nötter! Mums! Har du kollat efter dec-gruppen på FB än?
    MissKaos skrev 2013-08-20 08:14:13 följande:

Vilken söt mage du har!
    tack  känner mig dock tjock åt alla håll! Inte som "mammatilltvå85" där har vi en SÖT mage!! Flört Gravid

• mammatilltvå85
    Peak skrev 2013-08-23 18:42:06 följande:
    Tack!
    ja det är bra tycker jag, mättar bra. Eller turkisk yoghurt med hallon/blåbär och hackade nötter! Mums! Har du kollat efter dec-gruppen på FB än?

tack  känner mig dock tjock åt alla håll! Inte som "mammatilltvå85" där har vi en SÖT mage!! Flört Gravid

men söta du, jag tycker du har en jätte SÖT mage=)

idag har min bebis legat jättekonstigt. På tvären längst ner gissar jag...har sträckt nåt fruktansvärt i "skinnet"..aj aj, gjort ont så fort jag gått lite....hoppas hon vänder sig lite snart...blir väl mer trångt sedan så hon inte kan hitta på sådant bus;=)  
  • nyttliv85

Funderar på den där FB gruppen, kan man gå med där? Är den hemlig, vill inte riktigt att folk på fb ska se att vi ska ha barn nämligen... ;)

• Peak
    Plopps80 skrev 2013-08-23 11:39:12 följande:

Du menar depåerna inte hb:t annars hade du nog inte levt Hade 14 i depåer och vet inte om dom gått upp. Känner mig mycket piggare. Det enda problemet nu är ju att jag är hungrig hela tiden. Det värker i magen fast jag åt 2 mackor för 2 timmar sedan. Är en hunger från djupet av min kropp. Lillen är extremt aktiv så han kräver väl sitt. Längtar till lunchrast.
    tror mina depåer låg på 17 nu, har inte lyckats äta så många tabletter utan det är mest sådant jag kollat upp som har mycket järn, som torkade aprikoser och annat. Jag brukar ha ett HB på 140 i vanliga fall.
    mammatilltvå85 skrev 2013-08-22 20:48:14 följande:
    Håller på och fixar lite med bebisens hörna i vårt sovrum nu. Bla beställt en så fin pläd från Ferm living.."Harlequin" heter den. Matchar tapeten;=) Ska snart till att hänga upp pom poms i taket ovanför spjälsängen....ska bli så mysigt!
    Den där tapeten är så fin, blir också sugen på den till lillebrors rum! Men attan vad dyr den är!
    mammatilltvå85 skrev 2013-08-23 18:49:03 följande:
    men söta du, jag tycker du har en jätte SÖT mage=)

idag har min bebis legat jättekonstigt. På tvären längst ner gissar jag...har sträckt nåt fruktansvärt i "skinnet"..aj aj, gjort ont så fort jag gått lite....hoppas hon vänder sig lite snart...blir väl mer trångt sedan så hon inte kan hitta på sådant bus;=)  
    Sådär gör "Wilde" (eftersom han är så vild - han ska inte heta det) också så man får trycka lite på magen så han flyttar på sig!  Han har en favoritställning och det verkar vara samma som storebror gillade att ligga också!

Vad hade ni för SF-mått i slutet med första barnet? Gravid Jag hade 34 cm 2 dagar innan han föddes. Hoppas på detsamma nu ungefär!
  • Peak
    Plopps80 skrev 2013-08-23 13:35:33 följande:

Men att du inte får järninjektioner. 6 i depåer är ju väldig anemi!
    vore lättare om man bara fick en spruta min mage pallar ju inte tabletterna - fast jag blir lös och får magknip inte hård som annars verkar vanligare!? Men har hört att de där sprutorna kostar flera tusen!?
  • Plopps80
    Peak skrev 2013-08-23 20:02:04 följande:
    vore lättare om man bara fick en spruta min mage pallar ju inte tabletterna - fast jag blir lös och får magknip inte hård som annars verkar vanligare!? Men har hört att de där sprutorna kostar flera tusen!?

Man får dom gratis om man verkligen behöver dom. Jag har crohns sjukdom och tar inte alltid upp näringsämnen så bra. Ligger ofta lågt i järn och blev erbjuden sprutor sist jag var gravid eftersom magen pajade totalt av Niferex. Har hört att dom gör så vansinnigt ont bara så jag tog blutsaft och järnrik mat å fick upp det.
Svar på tråden December bebis 2013