• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Peak
    Peak skrev 2013-08-23 20:00:26 följande:
    Vad hade ni för SF-mått i slutet med första barnet? Gravid Jag hade 34 cm 2 dagar innan han föddes. Hoppas på detsamma nu ungefär!
    Jag fick i v 39+1
  • cupcakekiller

Går in i v.25 idag så här kommer en magbild! Och sonen är snabb på att pilla på mina saker när jag är upptagen med att ta kort ;)

• MariaOchNiklas

Mitt sf-mått 5 dagar innan födsel va ca 35 cm. Ska bli spännande och se om det är likvärdigt i denna graviditet. Låg precis på medel hela tiden. Å folk tjata om att jag va så stor och undra om de missa en bebis på ul. Va så gött att kunna säga att jag låg på så normalstor mage man kunde ha.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80

Fin mage cupcace! Uch dottern har magsjuka. Hon har aldrig haft det förr. Har spytt 2 ggr och haft diarré. Så nu går man bara runt och väntar på de första syntomen. Känner ren panik! Gravid och magsjuka lockar inte!

• Em me

Minns att det skrevs mycket om gravidförsäkringar för ett tag sedan.. Och att det var någon som verkade lite bättre än de andra, var de trygghansa? Som gick över till en barnförsäkring sen med? Funderar på att skaffa, vill ju ha mitt barn försäkrat..

• MariaOchNiklas

Bristningar är hormonella och har du anlag för att få bristningar så får du det vilket du smörjer eller ej. Fast ev kanske blir något mindre med bristningar med olja. Har inget att göra med hur stor magen blir. Min svägerska hade gigantisk mage och fick inte en enda bristning, medans jag fick mycket bristningar och lite mindre mage.

Plopps80 skrev 2013-08-24 19:49:35 följande:
    Magen vecka 26 25+0. Har köpt en underbar olja på Apoteket som jag smörjer magen med. Det sträcker i skinnet och jag vill inte ha fler bristningar. Oljan gör verkligen magen så smidig! i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80

Jag vet att bristningar är hormonella men jag tror ändå och hoppas att oljan gör huden smidigare. En torr hud spricker lättare än en insmord mjuk. Fick massor med bristningar med dottern och hade en gigantisk mage, smörjde inte. Kommer få en ännu större mage denna gången är jag säker på. Så jag tänker tro på oljan så jag inte ska flippa ur i panik. Fler bristningar på min mage kommer sluta i att jag måste göra bukplastik så jag håller tummarna. Känns redan bättre i skinnet efter ett par dagar med olja. Framförallt på kvällen då magen svullnar upp och det sträcker i skinnet.

Svar på tråden December bebis 2013