• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-04 09:10:51 följande:

Jag förstår att du va rädd efter att inte känt något på 3 dagar. Det är nog alla blivande mammors slräck! Tur att liten börja röra på sig igen ? hur mår du annars? Vilket datum är du beräknad till? Förstår även känslan att inte få något gehör på det man skrivit här. Det är mest några få som besvarar varandras inlägg. Kram på dig vännen ?

BF 19 DECEMBER ???
    De är väldigt skönt att hon rör sig normalt igen, de va hemskt..

Jag visste inte vart jag skulle ringa under helgen, så tanken va att ringa min bm på måndagen. Nu behövdes ju inte de då hon kom igång ordentligt igen på söndagskvällen!

Jag ska fråga min bm nästa vecka när jag ska dit om hon har ngt tips till mig som mamma vad jag kan göra för att få igång liten om hon är så stilla igen!

Jag har BF 19/12-13 så är i v25.

Jag mår annars väldigt bra, när man läst vad andra skrivit så känns de som om jag mår oförskämt bra

Sover bra om nätterna ( är uppe engång för o kissa )

Har inte ont nånstans, kanske om jag stått eller gått för mycket så kan jag känna nått litet i fogarna men ytterst lite.

Hur mår ni? Bebis o du?

Kram ?
  • Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-04 09:10:51 följande:

Jag förstår att du va rädd efter att inte känt något på 3 dagar. Det är nog alla blivande mammors slräck! Tur att liten börja röra på sig igen ? hur mår du annars? Vilket datum är du beräknad till? Förstår även känslan att inte få något gehör på det man skrivit här. Det är mest några få som besvarar varandras inlägg. Kram på dig vännen ?

BF 19 DECEMBER ???
    De är väldigt skönt att hon rör sig normalt igen, de va hemskt..

Jag visste inte vart jag skulle ringa under helgen, så tanken va att ringa min bm på måndagen. Nu behövdes ju inte de då hon kom igång ordentligt igen på söndagskvällen!

Jag ska fråga min bm nästa vecka när jag ska dit om hon har ngt tips till mig som mamma vad jag kan göra för att få igång liten om hon är så stilla igen!

Jag har BF 19/12-13 så är i v25.

Jag mår annars väldigt bra, när man läst vad andra skrivit så känns de som om jag mår oförskämt bra

Sover bra om nätterna ( är uppe engång för o kissa )

Har inte ont nånstans, kanske om jag stått eller gått för mycket så kan jag känna nått litet i fogarna men ytterst lite.

Hur mår ni? Bebis o du?

Kram ?
  • Tuttiluttan

Går i funderingar på hur jag ska göra med GP? Mår jag fortsatt bra vill jag nog inte

Gå hemma 60 dagar innan, men jag vet ju inte nu hur jag kommer må ju närmre man kommer? Jag jobbar som personlig assistent åt en rullstols bunden yngre man..

Kan man få beviljat 60 dagar o sen välja att man inte vill gå så tidigt? Eller måste man gå 60 dagar innan om de blir beviljat?

De är första barnet så jag har aldrig innan gjort detta..

• Tuttiluttan

Det va absolut inte meningen att någon skulle få dåligt samvete av de jag skrev!

De va bara så att när jag i början kom in här, så va de så många som prata, diskutera och allt va jätte trevligt!

Men med tiden har många fallit bort och jag tror inte dom fallit bort för dom lämnat tråden, utan jag tror många finns kvar där ute o läser men inte riktigt känner sig hemma hörande då man tråkigt nog får en dålig respons.

Varför de blivit så har jag inte en susning om, men nu har vi knappt 3,5mån kvar tills alla våra bebisar är här!

Sätt igång o skriv nu, vi ska ju längta tillsammans, stötta varandra, ge råd, "spy" galla på saker, ja you name it

Kram på er!

• Förstaförsökaren26

Som jag har förstått det så behöver man inte ta ut hela GP om man blir beviljad! Är mitt första barn oxå så tycker även jag att det är så snurrigt allt :S har iallafall ansökt och hoppas på att få beviljat!

• Felinne
    Tuttiluttan skrev 2013-09-04 10:26:06 följande:

Det va absolut inte meningen att någon skulle få dåligt samvete av de jag skrev!

De va bara så att när jag i början kom in här, så va de så många som prata, diskutera och allt va jätte trevligt!

Men med tiden har många fallit bort och jag tror inte dom fallit bort för dom lämnat tråden, utan jag tror många finns kvar där ute o läser men inte riktigt känner sig hemma hörande då man tråkigt nog får en dålig respons.

Varför de blivit så har jag inte en susning om, men nu har vi knappt 3,5mån kvar tills alla våra bebisar är här!

Sätt igång o skriv nu, vi ska ju längta tillsammans, stötta varandra, ge råd, "spy" galla på saker, ja you name it smile1.gif

Kram på er!

Jag känner igen lite av det du skriver. Tyckte det var skönt i början att det var många omföderskor som har lite mer koll än vad jag som är gravid för första gången har. Men ju längre tiden gick kände jag bara att jag tyckte att tråden fylldes av "de som sitter inne på alla svaren", "de som bara vill prata om allt som är jobbigt" eller "de som bara fokuserar på utseendet". För mig är det viktigt att fokusera på fakta och/eller på det positiva därför skriver jag mer sällan här nu. Ibland dyker det dock upp något intressant här så därför följer jag fortfarande tråden men för det mesta kollar jag i trådar som är lite mer positiva.
  • moruri

Tjejer, brudar, kvinnor! :)
    Hur ser ni det gällande förlossningsbrev? Jag blev totalratad i tråden jag var med i under förra graviditeten angående förlossningsbrev. Själv tycker jag att det är en skitbra grej att ha med sig, man vet ju som sagt aldrig hur intensiv smärtan kommer vara och hur pass man är i stånd att diskutera olika saker på förlossningen.

Jag skrev ett ganska långt brev förra gången och tog upp allt om rädslor, smärtlindring hur en drömförlossning skulle se ut för mig och är väldigt nöjd med hur bm och usk anpassade sig efter mina förväntningar/förhoppningar.

Jag tror verkligen det är bra att skriva ner punkter för att förbereda sig mentalt och jag som jobbat lite inom vården uppskattar verkligen när patienter förklarar hur de vill ha sin omvårdnad eftersom det är så himla individuellt. 

• Plopps80
    moruri skrev 2013-09-04 11:07:37 följande:
    Tjejer, brudar, kvinnor! :) Hur ser ni det gällande förlossningsbrev? Jag blev totalratad i tråden jag var med i under förra graviditeten angående förlossningsbrev. Själv tycker jag att det är en skitbra grej att ha med sig, man vet ju som sagt aldrig hur intensiv smärtan kommer vara och hur pass man är i stånd att diskutera olika saker på förlossningen. Jag skrev ett ganska långt brev förra gången och tog upp allt om rädslor, smärtlindring hur en drömförlossning skulle se ut för mig och är väldigt nöjd med hur bm och usk anpassade sig efter mina förväntningar/förhoppningar. Jag tror verkligen det är bra att skriva ner punkter för att förbereda sig mentalt och jag som jobbat lite inom vården uppskattar verkligen när patienter förklarar hur de vill ha sin omvårdnad eftersom det är så himla individuellt. 

Jag upplevde att dom verkligen tog till sig vad jag skrev och lyssnade på mina önskemål. Brevet var bra. Ska skriva ett denna gången också. Har panik att spricka. Sprack typ inget sist och hoppas på samma denna gång.
  • MissKaos

Ja jösses! Vad fort tiden går..

Sittet mef färg i håret hos frisssn. Skönt med lite fix insåg just stt jag bara hinner hit en gång till innan bebis kommer!! Vart tog tiden vägen?

Jag har nog hoppats att fler skulle bli mrr aktiva nu när vi börjar närma oss bf och iaf en del går ner i arbetstid alt gp.

Dagrnd ilands problem; åt inte lunch före besöket här det var då tidigt och nu är jag urhungrig! Det slår verkligen till på fem minuter med svälthunger numra..

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 10:26:06 följande:

Sätt igång o skriv nu, vi ska ju längta tillsammans, stötta varandra, ge råd, "spy" galla på saker, ja you name it

Kram på er!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Prins Williams Mamma

En nyfiken fråga hur många av er har kollat könet på eran bebis?

Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208
Svar på tråden December bebis 2013