• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Lucky86

Tack :)

Bebis hjärtljud har en gång varit 160 och nästa 145 så det är spännande :) vi vet inte kön än men ska till Emma kliniken i malmö om en månad så vi vill nog kolla då :)

• Tuttiluttan

Jag skrev ett inlägg här igår, där jag skrev av mig lite om min rädsla jag va med om i helgen..

Inte för att vara så grinig, men det verkar som om ni bara svara o stöttar varandra här ni som varit med i tråden från första början?

Kanske bara jag som känner så, men oftast när jag skriver inlägg här så skriver jag i tomma luften, mycket sällan ngn svarar mig...

Lite trist när tråden är en tråd för oss som söker stöd, råd, vill prata av sig och dela med sig av just sin lilla december bebis!

• MissKaos

Jag kan inte se det inlägget?

Sen är det olika ibland får man massa svar ibland inga.

Själv har jag inte riktigt orkat med att skriva mest bara egogrejjer eftet min läskiga upplevelse i helgen med en kväll på fl.

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 08:54:52 följande:
    Jag skrev ett inlägg här igår, där jag skrev av mig lite om min rädsla jag va med om i helgen..

Inte för att vara så grinig, men det verkar som om ni bara svara o stöttar varandra här ni som varit med i tråden från första början?

Kanske bara jag som känner så, men oftast när jag skriver inlägg här så skriver jag i tomma luften, mycket sällan ngn svarar mig...

Lite trist när tråden är en tråd för oss som söker stöd, råd, vill prata av sig och dela med sig av just sin lilla december bebis!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Jag förstår att du va rädd efter att inte känt något på 3 dagar. Det är nog alla blivande mammors slräck! Tur att liten börja röra på sig igen ♥ hur mår du annars? Vilket datum är du beräknad till? Förstår även känslan att inte få något gehör på det man skrivit här. Det är mest några få som besvarar varandras inlägg. Kram på dig vännen ♥

Tuttiluttan skrev 2013-09-02 10:16:35 följande:
    I helgen va första gången jag varit riktigt rädd för att lillan inte längre ville... Hon är normalt väldigt aktiv alltid! Morgon, middag, eftermiddag och kväll.. Hon gjorde inte ett tecken på 3 dygn.. Skit va rädd jag varit.. Gjorde allt jag kunde för få henne att buffra till men ingen respons.. Så igårkväll, när jag låg o grät i soffan o va så förtvivlad ( hade köpt en påse daim som jag knapra på ) så sparka hon till ordentligt så de gjorde ont! Känslan som spred sig i kroppen när man fick den sparken är obeskrivlig. Jag fortsatte äta mina daim och hon börja mer och mer att sparka! Jag tror hon tyckte om daimen Jag hade tänkt ringa bm idag o be om en koll, men nu är min lilla flicka pågång igen, ligger här på sängen och hon har full rulle där inne Har tidigare upplevt rädsla, med den rädsla som infanns sig under helgen har jag aldrig innan varit med om! Och jag hoppas hon aldrig gör om de igen..

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Förstaförsökaren26

Tuttiluttan - usch va obehagligt! Tur att lillan rör sig nu! Har läst att det kan vara vanligt att bebisen ibland är lite mer stilla vissa dagar. Får hoppas att hon fortsätter att röra sig flitigt nu! :)

• Buzan
    Tuttiluttan skrev 2013-09-02 10:16:35 följande:

I helgen va första gången jag varit riktigt rädd för att lillan inte längre ville...

Hon är normalt väldigt aktiv alltid! Morgon, middag, eftermiddag och kväll..

Hon gjorde inte ett tecken på 3 dygn.. Skit va rädd jag varit.. Gjorde allt jag kunde för få henne att buffra till men ingen respons..

Så igårkväll, när jag låg o grät i soffan o va så förtvivlad ( hade köpt en påse daim som jag knapra på ) så sparka hon till ordentligt så de gjorde ont! Känslan som spred sig i kroppen när man fick den sparken är obeskrivlig. smile1.gif

Jag fortsatte äta mina daim och hon börja mer och mer att sparka! Jag tror hon tyckte om daimen smile1.gif

Jag hade tänkt ringa bm idag o be om en koll, men nu är min lilla flicka pågång igen, ligger här på sängen och hon har full rulle där inne smile1.gif

Har tidigare upplevt rädsla, med den rädsla som infanns sig under helgen har jag aldrig innan varit med om! Och jag hoppas hon aldrig gör om de igen..

Jag förstår dig precis! Den rädslan måste vara hemsk men lova att kontakta förlossningen om det skulle hända igen. 3 dygn är på tok för lång tid att vänta anser jag! :) håller med dig ang responsen här, därför jag väldigt sällan skriver något!
  • Plopps80
    Jag skrev ett inlägg här igår, där jag skrev av mig lite om min rädsla jag va med om i helgen.. Inte för att vara så grinig, men det verkar som om ni bara svara o stöttar varandra här ni som varit med i tråden från första början? Kanske bara jag som känner så, men oftast när jag skriver inlägg här så skriver jag i tomma luften, mycket sällan ngn svarar mig... Lite trist när tråden är en tråd för oss som söker stöd, råd, vill prata av sig och dela med sig av just sin lilla december bebis!

Man måste vara väldigt aktiv i tråden har jag märkt. Kände precis som du innan. Det är inte riktigt så go sammanhållning i denna gruppen som vi hade i min förra bf tråd. I denna tråden kan man få bannor om man skriver om något som en del inte gillar och tom när folk lagt ut bilder på kläder de köpt! Jag har bara koll på en väldigt liten del av alla som tillhör denna grupp och det är de mest aktiva. Ska skärpa mig! Sorry att jag inte skrev något. Tänkte jättemkt på det du hade skrivit och skulle skriva att du inte bör vänta 3 dygn om bebisen inte rör sig. Från v 26 ska man känna den varje dag. Man får åka in till förlossningen och lyssna på hjärtat. Gå inte så länge för din egen skull. Detta skulle jag skriva men så föll det bort.
  • moruri

Sorry, nu känner jag mig också lite dum! Vet känslan, jag kände inte min son på en dag förra graviditeten, blev skitskraj, drack iskallt vatten och så men inget hände, ringde bm och fick en tid samma dag, blev väldigt rädd så ringde sen förlossningen för att få komma in direkt men medan jag väntade i kön så började han kicka massor! PUH! Snälla vänta inte så länge nästa gång. Som miss plopps80 skriver bör man känna av bebisen varje dag. Så var inte rädd för att ringa förlossningen för att få komma in på check up om det händer igen! :)

Svar på tråden December bebis 2013