• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Äntligengravid

Här känns det oxå riktigt gnälligt just nu. Foglossning så jag knappt kan gå ibland. Sammandragningar som gör lite så där lagom ont. Sen trcker det upp mot revbenen när jag ligger eller sitter. Står jag blir jag yr i huvudet. Bläää. Tur det börjar närma sig slutet nu iaf. Ska till MVC nästa vecka och hoppas på att blir sjukskriven på heltid istället för halvtid. Är ju orolig oxå at fk inte ska godkänna min sjukskrivning

Men det är ju riktigt mysigt att känna alla rörelser i magen. Ska försöka göra plats här hemma så vi kan sätta upp sängen.Verkar ju som det inte blir nåt större boende på läääänge. Har försökt få större i typ två år men snudd på omöjligt här tyvärr. Får väl bo i vardagsrummet några år till

• Repan
    MissKaos skrev 2013-09-18 20:08:40 följande:

Citodon.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ok tack för info :)
  • Ireth81
    IdaJ skrev 2013-09-18 21:14:53 följande:

Nu ringde min bror precis. Han och hans tjej har åkt in till förlossningen. Deras lill* va beräknad till den 17/9, så nu hoppas vi på att den vill komma ut och träffa oss :) Nu längtar man ännu mer! Inte långt kvar tills vi är där! Känns som det va igår man fick det där plusset :)

Åh vad kul!!! nej så känner jag med, min bm rekommenderade mig att läsa på om förlossningen eftersom det närmar sig med stormsteg men jag tycker men jag har gott om tid tills jag kommer ihåg att jag faktiskt ska ha snart haha
  • IdaJ
    Ireth81 skrev 2013-09-18 22:09:53 följande:
    Åh vad kul!!! smile1.gif nej så känner jag med, min bm rekommenderade mig att läsa på om förlossningen eftersom det närmar sig med stormsteg men jag tycker men jag har gott om tid tills jag kommer ihåg att jag faktiskt ska ha snart haha
    Ja riktigt roligt att våran lille får en kusin så nära i ålder :) Precis! Ibland känns det som en evighet kvar, men ibland kommer man på att det är 2,5 månad kvar. Helt galet. Massa kvar att köpa :)
  • Ireth81
    IdaJ skrev 2013-09-18 22:15:43 följande:
    Ja riktigt roligt att våran lille får en kusin så nära i ålder :) Precis! Ibland känns det som en evighet kvar, men ibland kommer man på att det är 2,5 månad kvar. Helt galet. Massa kvar att köpa :)
    Ja min svägerska ska ha den 25 oktober och vi har bf 21/12 och min lilla syster fick sin pojk 6Mars så vi har tre st i samma ålder vi kom fram till min syster o jag att hon fick sin son i samma veva som vi blev gravida is stort sett hihi jag tycker det är praktiskt för jag har haft mycket hjälp med vad man behöver och vad man klarar sig utan, vi har handlat det mesta nu. Ska bara köpa baby skydd, säng o hämta vagnen
  • MissKaos

Fin! Vad kostsde den?

Ireth81 skrev 2013-09-18 21:24:40 följande:
    MissKaos så ser den ut, hojta om det inte syns så lägger jag in via datorn

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kodein +paracetamol i.

Finns inte mkt annat man kan ta tyvärr.

Repan skrev 2013-09-18 21:50:13 följande:
    Ok tack för info :)

Sovit gott! Piggare idag
  • Em me

FrökenÖ: jag ligger med lite över sf måttet och väntar med en kille;)

Svar på tråden December bebis 2013