• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-12 17:07:25 följande:
    min tapp hade börjat kortas från nästan 4 cm till 2,7 och öppnat sig inifrån=( ska tillbaka på tisdag för ny mätning. Om det hänt något ytterliggare så ger de kortison i förebyggande för lungmognaden. Läkaren trodde inte att jag skulle gå tiden ut utan nu hoppas vi kunna hålla lillasyster inne så många veckor som möjligt. finns ingen medicin som tar bort mina sammandragningar och vila hjälper inte heller enligt läkaren utan det är bara att hoppas på det bästa. Känns så konstigt och tomt, jag som verkligen levde på hoppet att få uppleva en normallång graviditet en enda gång=/. Samtidigt så känns det skönt att veta att de är beredda att ge kortison för lungorna utan att jag måste komma in akut med värkar, då jag "vet" att de aldrig lyckas stoppa det då i de två dygn som krävs för att båda kortisonsprutorna ska hinna ha effekt. Med barn nummer två fick jag inget kortison för tappen var helt opåverkad i v.31 och sen föddes han pang i v.34 på några timmar.

Hur har det gått för dig?
  • MissKaos

Promenad är ju inte bra för fogarna alls! Cykls vattengympa etc är bättre.. hoppas gymnasten ger bra hjälp!

Fruktansvärt trött. Orkar eg inte men måste till jobbet imorgon. Medicin deln inför helgen. Ledig fredag!! Tänker lämna sonen på dagis *skäms* måste vila. Gubben jobbar hemifrån få tyst på honom bara.

Kom en eller två sdr som kändes unde dagen. Varit en organisationsdag idag

Jättetrött nu. Tog bil till jobbet idag. Lom iaf hem snabbt efter lång dag. Fullt ös i min mage nu känns som att jag har magen i knäeet bär jag sitter ner. Märklig känsla

sarak skrev 2013-09-18 18:36:03 följande:
    Ajaj. Har det gett med sig? Du får ta det lugnt nu sista tiden.

Jag har ont överallt idag. Ryggen, benhinnorna och fötterna. Klarar ju inte av att sitta för fogarna, så står och jobbar hela dagarna. Tror mest det beror på det, blir för tungt att stå 9-10 timmar per dag. Jag försöker promenera 5 km varje dag, men nu är det mest en plåga. Vet inte vad som är sämst, låta bli det eller fortsätta. Ska träffa sjukgymnast på fredag, hoppas hon har några bra råd! Vill inte bli orörlig redan! Och framförallt så hade jag ju tänkt kunna jobba 2 månader till... Känns overkligt nu ikväll.

Sedan sammandragningar. Så svårt att veta vad som är normalt! Man ska ju ha sammandragningar, men dom ska inte göra ont. Jag har en hel del sammandragningar, men har ju inget att jämföra med  Dom gör inte skitont, men det är klart att dom känns. Lite molande värk. Är det normalt?     

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Någon som äter nåt mer än alvedon mot foglossning? Vadå i så fall?

• Ireth81

MissKaos jag kollade idag i Ullared på bilstolar.. Det fanns bara brio och ett annat märke ska lägga upp bild på deras amningströjor

• MissKaos

Promenad är ju inte bra för fogarna alls! Cykls vattengympa etc är bättre.. hoppas gymnasten ger bra hjälp!

Fruktansvärt trött. Orkar eg inte men måste till jobbet imorgon. Medicin deln inför helgen. Ledig fredag!! Tänker lämna sonen på dagis *skäms* måste vila. Gubben jobbar hemifrån få tyst på honom bara.

Kom en eller två sdr som kändes unde dagen. Varit en organisationsdag idag

Jättetrött nu. Tog bil till jobbet idag. Lom iaf hem snabbt efter lång dag. Fullt ös i min mage nu känns som att jag har magen i knäeet bär jag sitter ner. Märklig känsla

sarak skrev 2013-09-18 18:36:03 följande:
    Ajaj. Har det gett med sig? Du får ta det lugnt nu sista tiden.

Jag har ont överallt idag. Ryggen, benhinnorna och fötterna. Klarar ju inte av att sitta för fogarna, så står och jobbar hela dagarna. Tror mest det beror på det, blir för tungt att stå 9-10 timmar per dag. Jag försöker promenera 5 km varje dag, men nu är det mest en plåga. Vet inte vad som är sämst, låta bli det eller fortsätta. Ska träffa sjukgymnast på fredag, hoppas hon har några bra råd! Vill inte bli orörlig redan! Och framförallt så hade jag ju tänkt kunna jobba 2 månader till... Känns overkligt nu ikväll.

Sedan sammandragningar. Så svårt att veta vad som är normalt! Man ska ju ha sammandragningar, men dom ska inte göra ont. Jag har en hel del sammandragningar, men har ju inget att jämföra med  Dom gör inte skitont, men det är klart att dom känns. Lite molande värk. Är det normalt?     

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Brion dom hsr ser dum ut. Osmidig. Ade acta graco sist väldigt smidig..

Åhh amningströjor är jag nyfiken på! Har köptbpå boob rean. Men villsha ngn extra att ha hemma. Och gärns att sova i. Gillar onte alla amningslösningsr dock. Undrar om detta med blir en bröstbebis?

Lat kväll. Spelat angry birds med sonen på mobilen. Pedagogiskt *not* men rätt kul.

Ireth81 skrev 2013-09-18 20:01:20 följande:
    MissKaos jag kollade idag i Ullared på bilstolar.. Det fanns bara brio och ett annat märke ska lägga upp bild på deras amningströjor

• MissKaos

Citodon.

Repan skrev 2013-09-18 19:16:18 följande:
    Någon som äter nåt mer än alvedon mot foglossning? Vadå i så fall?

• FiaFunderar

Nu har vi bestämt oss för Baby jogger city select vagnen!

Vi har haft baby jogger city mini förut och är supernöjda med märket. Speciellt ihopfällningen på vagnen.

Jag ville väldigt gärna ha barnen brevid varandra men nu när jag har provkört och dottern har provåkt en city select så har vi bestämt oss!

Dessutom har vi hittat den på en hemsida från England för typ halva priser mot Sverige...

• IdaJ

Nu ringde min bror precis. Han och hans tjej har åkt in till förlossningen. Deras lill* va beräknad till den 17/9, så nu hoppas vi på att den vill komma ut och träffa oss :) Nu längtar man ännu mer! Inte långt kvar tills vi är där! Känns som det va igår man fick det där plusset :)

• Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-18 20:07:36 följande:

Brion dom hsr ser dum ut. Osmidig. Ade acta graco sist väldigt smidig..

Åhh amningströjor är jag nyfiken på! Har köptbpå boob rean. Men villsha ngn extra att ha hemma. Och gärns att sova i. Gillar onte alla amningslösningsr dock. Undrar om detta med blir en bröstbebis?

Lat kväll. Spelat angry birds med sonen på mobilen. Pedagogiskt *not* men rätt kul.

Jag var inne på brio men maken funderar på britax och jag har lämnat över det till honom haha

Denna är "enkel" men ändå fin.. Ska lägga upp bild från mobil o se om det går, de är endast randiga de är trekvarts arm, omlott under bysten, med en "flärp"som döljer urringningen, och öppningar på sidorna för att underlätta amningen, i bomull, fanns i vit med marin blå ränder,vit med rosa ränder,svart med vita ränder,marinblå med vita ränder och vinröd med vita ränder. Jag gillar dem perfekta till vardags har aldrig testat boobs. jag är helt slut nu efter Ullared... Men nu har vi handlat allt smått till bebisen
Svar på tråden December bebis 2013