• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-19 06:23:08 följande:

Kodein +paracetamol i.

Finns inte mkt annat man kan ta tyvärr.

Sovit gott! Piggare idag smile2.gif
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ja jag läste om det men är inte på punkten att jag lider tillräckligt för att det ska kännas motiverat att be om citodon... (Har tex inte redan barn att ta hand om) biverkningarna kändes sådär, o påverkan på spädbarn vid amning. Men vet nu iaf vad jag ska be om när/om det blir outhärdligt.

Är på gränsen till kryckor och funderar ibland på sjukskrivning fast jag inte vill. Men som sagt inte än - massage i morgon o TENS idag.
  • MissKaos

Du ammar ju inte..

För mig som jobbar med opiater kändes det konstigt först

Men sen när man börjsr tänka det är bsra kodein och problem för bebis blir det ju inte om man tar enl ord och slutar ett tag före bf. Smärta är heller inte bra för barnet. Sen tänk över sjukskrivn drt går ju jobba deltid! Tex vara borta en dag/vecka.

Förstår samtidigthur du tänker. Men jag tänker även på vilken tid det kan ta efter fl innan det går över..

Repan skrev 2013-09-19 08:34:53 följande:
    Ja jag läste om det men är inte på punkten att jag lider tillräckligt för att det ska kännas motiverat att be om citodon... (Har tex inte redan barn att ta hand om) biverkningarna kändes sådär, o påverkan på spädbarn vid amning. Men vet nu iaf vad jag ska be om när/om det blir outhärdligt.

Är på gränsen till kryckor och funderar ibland på sjukskrivning fast jag inte vill. Men som sagt inte än - massage i morgon o TENS idag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-19 06:20:56 följande:

Fin! Vad kostsde den?

119:- helt överkomligt
  • Irlais
    sarak skrev 2013-09-18 18:37:23 följande:

Tråkigt. Kunde du inte åkt utan honom?
    Jag hade kanske kunnat åka direkt utan frukost etc, då hade jag hunnit i tid med kollektivtrafiken... men jag trodde ju inte att han skulle vara så seg heller när han borde fattat att vi hade bråttom. Men han ville inte ta ansvar utan tycker att det var trafikens fel att vi var sena, den kan man ju liksom inte planera efter då man vet hur det brukar vara på morgonen!? 

Jaja, fick ny tid på måndag. Trist bara för nu var det över en månad sen jag var hos BM sist och är nu i v29+6, vill ju gärna veta hur järnet är (är ju supertrött nu) och att sf-måttet är ok... Kul att läsa i alla fall hur ni andra ligger till :) 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-19 08:48:11 följande:
    Du ammar ju inte..
    För mig som jobbar med opiater kändes det konstigt först
    Men sen när man börjsr tänka det är bsra kodein och problem för bebis blir det ju inte om man tar enl ord och slutar ett tag före bf. Smärta är heller inte bra för barnet. Sen tänk över sjukskrivn drt går ju jobba deltid! Tex vara borta en dag/vecka.
    Förstår samtidigthur du tänker. Men jag tänker även på vilken tid det kan ta efter fl innan det går över..
    Nej men koncentrationen av ämnen är ju högre i blod än i bröstmjölk :) 

Jag vet att det fungerar bra för de flesta, men jag är sådan som gärna undviker huvudvärkdstabletter pga missbruk i släkten osv. Det skulle inte kännas bra helt enkelt, tycker inte att jag har ont nog för att motivera det. Än. Så får vi se. Jag hoppas ju på mirakel varje dag!

Jag studerar, det går inte att sjukskriva sig på deltid då tyvärr :( Men jag har ju "lediga" dagar då jag inte har föreläsningar som innebär att jag kan studera hemifrån och därmed vila kroppen. Idag t.ex. Dessa dagar går jag öht inte ut från lägenheten för att klara av de dagar då jag har föreläsning.

Hoppas det ska gå över inom en månad efter FL, men sådant där får man ju bara vänta och se... 
    Bebis BF 20 december 2013
  • IdaJ
    Ireth81 skrev 2013-09-18 22:44:21 följande:
    Ja min svägerska ska ha den 25 oktober och vi har bf 21/12 och min lilla syster fick sin pojk 6Mars så vi har tre st i samma ålder smile1.gif vi kom fram till min syster o jag att hon fick sin son i samma veva som vi blev gravida is stort sett smile1.gif hihi jag tycker det är praktiskt för jag har haft mycket hjälp med vad man behöver och vad man klarar sig utan, vi har handlat det mesta nu. Ska bara köpa baby skydd, säng o hämta vagnen
    Vad roligt att ha så många inom familjen som får så tätt :) Hur bra som helst att få råd av dem som precis har fått med ju :) Igår vid 22.21 kom deras lille. Nu längtar man efter bebismys!! <3
  • Ireth81
    IdaJ skrev 2013-09-19 10:32:06 följande:
    Vad roligt att ha så många inom familjen som får så tätt :) Hur bra som helst att få råd av dem som precis har fått med ju :) Igår vid 22.21 kom deras lille. Nu längtar man efter bebismys!! <3
    Åh Grattis!!! Glad Ja det är det. Förra "omgången" av syskonbarn hade 9 månader mellan Så det blir tätt denna gången med. Mamma blev inte så glad dock *Skrattar*
    Jag förstår det, Min systers pojk är min "lyckoamulett" skojar vi om här hemma.. jag var den första som var "barnvakt" åt honom när min syster skulle akut till tandläkaren 2 veckor gammal.. Men nu börjar han blir så stor att jag längtar efter min egen lilla bebis och kunna mysa med.. men tiden har sprungit iväg hitintills så den lär ju springa iväg resten av tiden med :D
    *~*~*~*Bf 21/12 2013*~*~*
  • MissKaos

Fast så kan man inte läsa fass..

Har ni den typrn av bekymmer ska du vara försiktig. Men driv dig ibte över gtänsen.. du ska ju orka föda!

Repan skrev 2013-09-19 10:06:10 följande:
    Nej men koncentrationen av ämnen är ju högre i blod än i bröstmjölk :) 

Jag vet att det fungerar bra för de flesta, men jag är sådan som gärna undviker huvudvärkdstabletter pga missbruk i släkten osv. Det skulle inte kännas bra helt enkelt, tycker inte att jag har ont nog för att motivera det. Än. Så får vi se. Jag hoppas ju på mirakel varje dag!

Jag studerar, det går inte att sjukskriva sig på deltid då tyvärr :( Men jag har ju "lediga" dagar då jag inte har föreläsningar som innebär att jag kan studera hemifrån och därmed vila kroppen. Idag t.ex. Dessa dagar går jag öht inte ut från lägenheten för att klara av de dagar då jag har föreläsning.

Hoppas det ska gå över inom en månad efter FL, men sådant där får man ju bara vänta och se... 

• MissKaos

Ja.. ok pris!

Ireth81 skrev 2013-09-19 09:15:20 följande:
    119:- helt överkomligt

Svar på tråden December bebis 2013