• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Miss k: same here, v 34, galet!! 47 dagar till bf, aaaaaah???
    Börjar också bli lite orolig hur Ferdinand ska ta det, kommer han sitta och slå på lillebror i vagnen? Hoppas verkligen det kommer gå bra. Sambon kommer ju vara hemma första tio dagarna men sen då? Kommer vi ha hunnit komma in i någon form av rutiner? Kommer ferdinands rutiner störas helt? Hur ska man klara det själv sen när sambon börjat skolan??? Gash, läskigt!
    Och Ferdinand är super mammig pappig nu så är orolig för förlossningen. Vet inte riktigt om mamma kommer hinna köra ner de 6 timmar det tar.. Min syster skulle nog ställa upp men känns tryggast om det är mamma som har honom. I värsta fall om jag blir as orolig får sambon stanna hemma med honom. Och jag själv/ringa en vän. Måste börja planera för det här nu..

• Irlais

Sprang typ 100 meter till bussen imorse och har nu så förbannat ont i fogarna! Det känns som knivhugg varje steg jag tar, börjar nästan gråta bara jag reser mig ur stolen. Har känt av foglossningen innan men verkligen inte så här! Kommer det gå över eller vad hände egentligen pga den där springturen, någon som har erfarenhet...?

• MissKaos

Mina föräldrar har ca 2h hit. Isak får vara hos grannarna, dvs sin bästis. Men hsn hsr aldrig sovit där så det känns ju lite som en riktig nödlösning. Han kan däremot vara hos dom en hel dag utan problem igår lekte killarna 3h där sen 3h här...

moruri skrev 2013-10-21 07:46:40 följande:
    Miss k: same here, v 34, galet!! 47 dagar till bf, aaaaaah???

Börjar också bli lite orolig hur Ferdinand ska ta det, kommer han sitta och slå på lillebror i vagnen? Hoppas verkligen det kommer gå bra. Sambon kommer ju vara hemma första tio dagarna men sen då? Kommer vi ha hunnit komma in i någon form av rutiner? Kommer ferdinands rutiner störas helt? Hur ska man klara det själv sen när sambon börjat skolan??? Gash, läskigt!

Och Ferdinand är super mammig pappig nu så är orolig för förlossningen. Vet inte riktigt om mamma kommer hinna köra ner de 6 timmar det tar.. Min syster skulle nog ställa upp men känns tryggast om det är mamma som har honom. I värsta fall om jag blir as orolig får sambon stanna hemma med honom. Och jag själv/ringa en vän. Måste börja planera för det här nu..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag dödade mina fogar igår med att bära prylar och möbler. Efter en natt på citodon är dom hanterbara idag.

Irlais skrev 2013-10-21 09:23:31 följande:
    Sprang typ 100 meter till bussen imorse och har nu så förbannat ont i fogarna! Det känns som knivhugg varje steg jag tar, börjar nästan gråta bara jag reser mig ur stolen. Har känt av foglossningen innan men verkligen inte så här! Kommer det gå över eller vad hände egentligen pga den där springturen, någon som har erfarenhet...?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    Irlais skrev 2013-10-21 09:23:31 följande:
    Du kommer ha ont hela dagen och kanske morgondagen. Ta alvedon, vila, den går det tillbaka till "normalont", men gör inte saker som gör ont! Dvs. spring inte efter bussar och bär inte tungt osv. Sluta med allt som gör ont direkt :)
    Bebis BF 20 december 2013
  • siolina
    IdaJ skrev 2013-10-20 10:51:40 följande:
    Har haft typ mensvärk i mage och rygg hela natten. Kan man ha växtvärk såhär långt in i graviditeten??
    Har också haft så, det var förvärk och helt normalt och ofarligt enligt min barnmorska!

Har lite ont just nu faktiskt, men jag kan inte skilja på om jag har lite ont i magen för att jag skulle behöva bajsa, eller om det är mer typ mensvärk. Känns som att det är rätt naturligt att man får lite känningar nu när det bara är några veckor kvar, kroppen håller ju på att förbereda sig för något ganska stort ändå. Och man själv, mentalt, så jag tror man kanske känner efter på ett annat sätt. Men när förlossningen väl sätter igång så märks det utan tvivel, och jag tror man märker om något inte är riktigt som det ska också. Iallafall försöker jag tänka så för jag orkar inte gå och oroa mig för hur bebisen har det hela tiden och om saker är bra eller dåliga tecken.
  • Irlais
    Repan skrev 2013-10-21 10:08:41 följande:
    Du kommer ha ont hela dagen och kanske morgondagen. Ta alvedon, vila, den går det tillbaka till "normalont", men gör inte saker som gör ont! Dvs. spring inte efter bussar och bär inte tungt osv. Sluta med allt som gör ont direkt :)
    Tack för info, känns bra att ha något att förhålla sig till :) jag får ju ont bara av att gå och stå nu men ska försöka gå så lite som möjligt då... och skippar träningen. 
  • IdaJ
    siolina skrev 2013-10-21 10:22:18 följande:
    Har också haft så, det var förvärk och helt normalt och ofarligt enligt min barnmorska!

Har lite ont just nu faktiskt, men jag kan inte skilja på om jag har lite ont i magen för att jag skulle behöva bajsa, eller om det är mer typ mensvärk. Känns som att det är rätt naturligt att man får lite känningar nu när det bara är några veckor kvar, kroppen håller ju på att förbereda sig för något ganska stort ändå. Och man själv, mentalt, så jag tror man kanske känner efter på ett annat sätt. Men när förlossningen väl sätter igång så märks det utan tvivel, och jag tror man märker om något inte är riktigt som det ska också. Iallafall försöker jag tänka så för jag orkar inte gå och oroa mig för hur bebisen har det hela tiden och om saker är bra eller dåliga tecken.
    Ah okej. Trodde inte man kunde ha det så tidigt. Det hjälpte iaf lite med en varm dusch :)
  • MissKaos

Om framfogen är ok kan evt sittande cykling fungera. Vila är nog en bravplan annars tyvärr..

Irlais skrev 2013-10-21 10:54:53 följande:
    Tack för info, känns bra att ha något att förhålla sig till :) jag får ju ont bara av att gå och stå nu men ska försöka gå så lite som möjligt då... och skippar träningen. 

Svar på tråden December bebis 2013