• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Hemsk natt!!!
    Kramp i båda fötterna som tog tio år innan det släppte :( så jäkla painfull. Och efter att ha gått en heldag på stan i Sthlm så var mina fogar helt kaos, kändes som bebisens huvud borrade ner så galet mycket och slog med händerna mot blygdbenet. :( trodde nästan den va påväg ut! Nu har det lugnat sig iaf!

• FiaFunderar

Det är ju inte sååå långt kvar till BF så då får man börja planera BB-väskan tycker jag ???? :)

• siolina

Har liksom inget minne av att vi packade så mycket bb-väska sist. Rafsade åt oss lite grejer när det var dags, och vi kommer nog inte ha så mycket med oss denna gång heller. Har inget emot att hasa runt i sjukhuskläder ett tag, det finns kiosk där och bebisen lär vi inte klä på förrän det är dags att åka hem. Så, lite schampo och ombyte till sambon plus bebiskläder tills vi åker hem tror jag vi klarar oss på. Kanske att det känns mysigt att köpa en helt ny uppsättning kläder till bebisen, även om vi har lådorna fulla.

• Peak

ja jag minns inte heller vad vi hade med oss direkt...necessär med duschgrejer och sån´t. Kläder till mig och bebisen, kamera, videokamera, laddare...

Men jag vet inte om man kommer stanna så länge den här gången ens. Beror kanske på när bebisen föds på dygnet!

• FiaFunderar

2 timmar efter att L är född så hade jag duschat och klätt på mig mina egna kläder. Vill inte gå runt i sjukhuskläderna. Kände mig mer fräsch i mina egna.

I vår BB-väska hade vi:

2-3 ombyten till bebis

"Åka-hem-kläder" (overall, mössa, sockar osv)

Blöjor

Spyhandduk

Nagelfil

Ett ombyte till mig och sambon

Nessecär

Kamera

Telefoner

Laddare

Amningsbh

Vetekudde (användes flitigt)

Godis och läsk (som inte rördes)

Ramlösa (jag gillar inte att dricka vatten från sjukhus - konstig fobi)

Jaa... Jag tror det var typ allt.

• Jessiex

IdaJ min bm sa åt mig att åka till fl för de kunde va början på nåt, jag frågade om de kunde va uvi. Då sa hon nej för provet som lämnats in för 3veckor sen inte visade nåt vet inte varför hon inte ville ta ett nytt prov. Kom in på fl som ligger 10 mil bort och spendera 3 timmar där, de ända dom hitta va en kraftig uvi, så jag rekommenderar att ta ett sånt prov, jag har inga andra symtom för uvi.

• FiaFunderar
    Lina1990 skrev 2013-10-22 15:26:54 följande:

Vilka storlekar till bebis packar ni ner o hur många av varje?

Jag plockar ner 2 ombyten i strl 50 och ett ombyte i strl 56.

Min dotter var 52cm när hon föddes men vi hade kläder i strl 50 till henne då och de satt fin fint på henne :)
  • Repan

Här har vi packat ner
    3 bodys, varav två i 50 och en i 56 om vi får en stor bebis,
    två par byxor varav ett par jeans om vi får besök på BB och ett par mjukisar
    Overall
    tunn mössa
    Två par strumpor - ett onödigt par som är med bara för att det är röda julesockar - om hen nu kommer på julafton ;)
    En filt

Vi packar väskan lite långsamt, inget till oss vuxna i den ännu ;) 

Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013