• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    moruri skrev 2013-10-19 22:50:57 följande:

Såklart fuckar appen som vanligt och raderar 3/4 av mitt inlägg. Orkar inte skriva om nu. Blir skitsur!!!!! Everything in vane

Det har min gjort 2-3gånger. Blev asförbannad efter första gången och slutade då skriva något. Har en "graviddagbok" på datorn jag skriver i istället, när andan faller på.
  • sarak
    Felinne skrev 2013-10-19 20:44:34 följande:
    Det finns ju en mindre nogräknad studie som visar att missfallsrisken ökar efter v.28 om du sover på höger sida eller på rygg men det är ganska stora glapp i den undersökningen. Tills det kommer någon bättre undersökning tycker jag nog att alla kan köra på vad som känns bäst för dem

Jo, jag  har också läst om just vänster sida. Ligger därför alltid på vänster sida när jag somnar, men vänder mig alltid till rygg när jag sover Jaja, det är väl inte mycket att göra. Än så länge är bebis väldigt pigg åtminstone! Typ helgalen
  • IdaJ

Har haft typ mensvärk i mage och rygg hela natten. Kan man ha växtvärk såhär långt in i graviditeten??

• Jessiex

Har också haft nåt som påminner om mensvärk senaste dygnet samt lite sammandragningar senaste veckorna. Vet inte heller vad de beror på, ska till bm imorgon så om de inte blir värre tänkte jag vänta och fråga henne då. Jag har bf 15/12.

• IdaJ
    Jessiex skrev 2013-10-20 10:59:52 följande:

Har också haft nåt som påminner om mensvärk senaste dygnet samt lite sammandragningar senaste veckorna. Vet inte heller vad de beror på, ska till bm imorgon så om de inte blir värre tänkte jag vänta och fråga henne då. Jag har bf 15/12.

Berätta gärna vad du får som svar av henne :)
  • gosnosen
    sarak skrev 2013-10-20 09:58:17 följande:
    Jo, jag  har också läst om just vänster sida. Ligger därför alltid på vänster sida när jag somnar, men vänder mig alltid till rygg när jag sover Jaja, det är väl inte mycket att göra. Än så länge är bebis väldigt pigg åtminstone! Typ helgalen

Jag löste det problemet genom att köpa en gravidkudde som håller mig på sidan hela natten :)
  • MissKaos

Örat är bättre! Blöder lite. Vi grejar för ombyggnad nu. Mkt att fixa med. Och plötsligt plask i trosan. Fick byta.. ta på binda. Men inget mer massor med blött utan mer normal mängd sen. Säkert bara en rejäl flytning men man blir ju lätt oroad först

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Har just nu högläsning på jobbet och liten skuttar runt som bara den där inne! Jisses, så här livlig har hon inte tidigare varit

Som jag längtar efter henne!!

• Äntligengravid

Jag sover typ halva natten på ena sidan och sen andra halvan av natten på andra sidan. Kan inte längre vända mig i sömnen. Så jag vänder mig när jag vaknar och har ont. Ett jäkla projekt att lyckas ta sig runt

• MissKaos

Hej v34! Känns konstigt. Känns lite overkligt att snart få montera spjälsäng. Och packa bbväskan. Tvåbarnsmorsa? JAG?

Mkt nerver med över hur min mammagris ska klara att dela mmed sig av sin mamma..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013