• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag kan inte välja tror det blir en pyjamas och 2ombyte/str samt hjälmmössa och tossor och ytterplagg. Egna filtar o en nalle. Tvättlappar bbs är stenhårda.

Till mig amningsbh och amningstooo mjukisar och trosor strumpor. Nessesär.

Tom sportflaska för vatten till fl. Sportdryck lite att äta eftet fl. Två mackor var hu ett skämt egter det marathonet. Kamera mobil + laddare. Läpsyl.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fint mysig bb väska!

FiaFunderar skrev 2013-10-22 09:40:03 följande:
    Det är ju inte sååå långt kvar till BF så då får man börja planera BB-väskan tycker jag ???? :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Just det, en pyjamas la vi ner också såklart. Hehe stackarn behöver inte sova i jeans.

Bebis BF 20 december 2013
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-10-22 17:53:09 följande:

Jag kan inte välja smile1.gif tror det blir en pyjamas och 2ombyte/str samt hjälmmössa och tossor och ytterplagg. Egna filtar o en nalle. Tvättlappar bbs är stenhårda.

Till mig amningsbh och amningstooo mjukisar och trosor strumpor. Nessesär.

Tom sportflaska för vatten till fl. Sportdryck lite att äta eftet fl. Två mackor var hu ett skämt egter det marathonet. Kamera mobil + laddare. Läpsyl.

Just det! Tvättlappar! Jag tar med mig torra som man kan blöta i ljummet vatten. Toapappret på sjukhusen är ju sånt där hårt äckligt!

Filt packar jag med ned och sen ska vi väl köpa en egen liten nalle till henne :)
  • MissKaos

Aajj fan fan vad ont! Har flyttat alla möbler maskerat golv täkt med plast. Ja maken har tagit det tyngsta men det räckte ändå

Men nu har jag så ont att jag fräste åt stackars grabben. Maken borta på nån jobbtelaterad grej. Och jag klarade inye hans bråk om inte sova ffs inte när han görslkte hålla fast mig i sin säng. Gosa mer saga snääälla mamma. Han börjar bli stark så det gör ont när han drsr i mig. Tror han tvärsomnade sen men jag känner mig hemsk.

Jag vill med packa bb väskan på riktigt! Än finns den bara i min fantasi. imorgon kommrr byggarna och på torsdag tapeterna. En massa byggdamm att städa längtar att det ska bli klart. Hoppas få montera spjälsäng i helgen.

• MissKaos

Och massa sdr. Gör ont.

*gnäller*

Får bota mig med choklad te och citodon.

Mitt gamla diskbråck gnäller på mig med. Känner mig som Asta 98.

• MissKaos

Jag jobbar ju inte så jag har endel vilotid. Dock detta var ju tvunget vara fixat idag! Snubblade i ett hål utsnför lidl igår. Regnade så det syntes inte höll på trilla pladask på magen. Tror det drog till i ryggen. Ombuggt där men tydligen finns lite fix kvar på p -platsen!

Vila ja. Imorgon kommer byggarna undrar om jag kan slappna av här få? Strykjärnet gick sönder i veckan.. kanske kan åka och köpa ett imorgon och fika el äta lunch ute.. länge.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-22 20:12:05 följande:
    Misskaos - försök att vila emellanåt! Tänk på att snart är lillen här å då finns det ingen chans till vila! Var rädd om dej!

Svar på tråden December bebis 2013