• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Byggkillarna är här! Nervöst och spännande

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Catis

Hej allihopa! Är med i tråden men har bara läst än så länge. Men nu kom det upp en fråga som ni säkert kan svara på :) Jag är beräknad att föda på julafton, och nu ska en kompis åka till Ullared och handla. Hon frågade vad jag ville ha till bebisen. Jag har aldrig varit på Ullared så nu frågar jag er. Vad vill jag ha?
    Har de mesta inhandlat men alltid roligt om man hittar något speciellt. Lammullspläden med Pippi ränder vet jag att den finns där och jag vill ha den. Något mer roligt som jag eller bebis "måste" ha? 

• MissKaos
    Catis skrev 2013-10-23 09:46:37 följande:
    Hej allihopa! Är med i tråden men har bara läst än så länge. Men nu kom det upp en fråga som ni säkert kan svara på :) Jag är beräknad att föda på julafton, och nu ska en kompis åka till Ullared och handla. Hon frågade vad jag ville ha till bebisen. Jag har aldrig varit på Ullared så nu frågar jag er. Vad vill jag ha?

Har de mesta inhandlat men alltid roligt om man hittar något speciellt. Lammullspläden med Pippi ränder vet jag att den finns där och jag vill ha den. Något mer roligt som jag eller bebis "måste" ha? 

Amningsbh dom helt släta

Strumpor är bra mkt billigare. Dom i frotte är bra!

Ngn barnvagnsleksak? Nalle?

Påslakan?

Jag har med köpt den filten där. Jättefin! Tänker ha den i vagnen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hm har fått in amningsnattlinnen 149kr blev till mig! Även några miniflaskor m tvål lotion.. till bb vöskan. Insåg just att man snart har bebis. Hjälp! Sex veckor kvsr bara??

• mammatilltvå85

Idag har vi fått komma hem med lilla Alba! Prick 2 veckor efter förlossningen. v.34+1 är hon i nu. 1835 gram var dagens vikt och 44 cm lång. Hon mår bra men vi kommer ha hemsjukvårdvård 2 ggr i veckan med vägning osv då vi fått gå hem med sond. Hon har börjat amma så smått men äter långt ifrån fulla mål, därav sonden. Sugreflexen kommer inte riktigt förrän v.34-35 så det är ganska tidigt. Känns otroligt härligt att få ta hem sitt lilla barn! Återkommer med bilder senare=)

• MissKaos

Härligt! Grattis sonden hoppas vi avvecklas snart så skönt att vara hemma! Lite lite avis är man allt inte på prematurt i sig men att få hålla pussa och åka hem med son bebis. .

Väntar på bild!

mammatilltvå85 skrev 2013-10-23 12:34:01 följande:
    Idag har vi fått komma hem med lilla Alba! Prick 2 veckor efter förlossningen. v.34+1 är hon i nu. 1835 gram var dagens vikt och 44 cm lång. Hon mår bra men vi kommer ha hemsjukvårdvård 2 ggr i veckan med vägning osv då vi fått gå hem med sond. Hon har börjat amma så smått men äter långt ifrån fulla mål, därav sonden. Sugreflexen kommer inte riktigt förrän v.34-35 så det är ganska tidigt. Känns otroligt härligt att få ta hem sitt lilla barn! Återkommer med bilder senare=)

• Repan
    MissKaos skrev 2013-10-23 12:25:59 följande:
    Hm har fått in amningsnattlinnen 149kr blev till mig! Även några miniflaskor m tvål lotion.. till bb vöskan. Insåg just att man snart har bebis. Hjälp! Sex veckor kvsr bara??
    ÅH tack för tips! Ska genast köpa amningsnattlinne, toppen ju! Speciellt på vintern :)

Här är det 58 dagar kvar till BF. Helt galet.
    Bebis är stor och det börjar bli trångt för henom, rörelserna har inte samma slagkraft utan sveper mer och den blir direkt besvärad om något trycker in på magen, kämpar då för att trycka ut det igen (t.ex. en katt som mjölktrampar).
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    mammatilltvå85 skrev 2013-10-23 12:34:01 följande:
    Grattis! Gud så underbart att få komma hem. Ska bli så kul att få se bilder på bebisen sen :) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Jag jag

Måste bara rådfråga er nu, är nu i vecka 33+1 och har sedan igår börjat få massor med sammandragningar "tryck och ilningar" nerå samt periodvis mensverk. nån annan som har. kan tillägga att lilltjejen varit fixerad i ca 5 veckor också.

Svar på tråden December bebis 2013