• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Jag har prövat både pampers och libero i små stl. Libero passa bäst till min dotter. Vi hade 1-2 paket med stl 1 sedan fick vi gå upp till stl 2 efter någon vecka. Men kan ju va väldigt varierande. Man får pröva sig fram helt enkelt. Lycka till

Lina1990 skrev 2013-11-01 07:42:17 följande:
    Ni som har barn sen innan vilka blöjor rekommenderar ni att man köper hem nu som första? Märke och storlek :)

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Ja, tiden rinner iväg. Häftigt att vi snart sitter här och diskuterar vad våra små liv gör och hur de utvecklas det där med ditt jobb verkar konstigt tycker jag. Du har ju all rätt i världen att gå hem nu. Det är inte din skyldighet att jobba kvar bara för att din chef inte hittat någon ersättare. Å framförallt om du redan sa till i maj att du ska ha barn i december. Hoppas du går hem snart och får njuta av den sista tiden själv innan ni blir 3 ♥

Tuttiluttan skrev 2013-11-01 08:20:54 följande:
    Wohoo v.34 nu! 6v kvar.. Tyckte tiden gick så sakta men vips så sprang den iväg Börjar känna lite tryck ner mot "snuttan" eller va vi ska kalla henne Emellan åt känns de lite som om bebis är påväg ut! Förmodar att liten håller på att fixera sig! Ska bli skönt att snart få gå på ledigt, vet inte när bara.. Skulle ha gått på söndag nästa vecka, men kanske får jobba 1v extra då chefen fortfarande inte hittat ngn ersättare för mig... Tycker de är så fantastiskt, är ju ingen hemlighet att jag är gravid och chefen har vetat sen maj månad... Visst, de är inte lätt att hitta ngn ny till min arbetsplats, men han har ju haft väldigt god tid på sig att leta... :-/

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Eyeonly

Jag ska ta vaccinet idag, pratade med min bm och hon sa att de är stor risk att man får lunginflammation när man är gravid då barnet ligger å trycket upp lungorna, nått sånt ... Jaja Fårse hur de går , tar iaf den å hoppas på inga biverkningar ... Massor med snö här å lite blida på de, lyckades halka igår å har sjuuuukt ont i ryggen nu ... Suck lika å gå å handla broddar

• siolina
    Lina1990 skrev 2013-11-01 07:42:17 följande:
    Ni som har barn sen innan vilka blöjor rekommenderar ni att man köper hem nu som första? Märke och storlek :)
    Det är nog som MariaOchNiklas säger väldigt olika. Vi hade pampers i början, först prematur några veckor och sedan storlek 1. Vi upplevde libero som hårdare, men testade dem också. Tyckte inte det var någon jätteskillnad kanske men framförallt tyckte jag att båda sorterna luktade väldigt illa så den här gången kommer vi ha ekologiska blöjor enbart, som komplement till tygblöjor (vilket vi trivdes väldigt bra med från hon var ca 3 mån).

38 dagar kvar till bf, vi borde köpa bilbarnsstol och grejer snart. Träffade några dagiskompisars nya bebis igår, kände ingenting. Kan verkligen inte förstå att vi ska få en bebis. Kanske vore bra att köpa grejer och förbereda lite så kanske det känns verkligare.
  • mallabralla

Barnet har också ett sex månaders skydd från influensa om man tar sprutan i andra delen av graviditeten, kan ju vara smart, åtminstone om man har dagisbarn hemma.

• sarak

Trycker det mycket på eran blåsa?
    Jag tycker det är skitjobbigt, måste gå och spänna mig och knipa precis varenda sekund, annars kissar jag på mig. Bästa stunden på dagen är att få ställa sig i duschen och SLAPPNA AAAAv utan att vara rädd att läcka.
    Kissar fortfarande minst 4 gånger per natt trots att jag inte dricker något på kvällen. Känns ibland som om det vore skönast att sätta på sig en blöja och bara låta det rinna....    

• moruri

Vi har använt lite olika blöjor, känns som man måste prova sig fram. Men framförallt hade vi pampers i början ( gillade inte libero) men nu köper vi mest tou jour som finns på Lidl. Tycker de är i princip same same som pampers tunna och läcker inte. ICAs eller Willys egna har inte funkat för oss då jag tycker de läcker ofta och blir väldigt hårda..

• novaaaa

Sarak: jag är oxå ständigt på toaletten... Ofta flera gånger per natt och känner ofta att jag blir kissignödig direkt efter ett toalettbesök :/ lite drygt faktiskt...

• siolina

Var hos bm imorse. Järn 125, socker 5,1 och sf 33 (i v 34+3). Blodtryck 110-60. Allt bra och normalt!

• Irlais

Går in i vecka 37 idag! :) Känns verkligen som att det börjar närma sig, snart slipper jag jobba också vilket ska bli fantastiskt. Fogarna är ganska bra för det mesta också, har ont när jag går/vänder mig när jag ligger men det är hanterligt. 

TUL igår gick också bra, mitt SF-mått hade ju inte ökat men bebisen hade en uppskattad vikt på 3000 g, förväntad vikt var 2700, så den låg på +10%. Bebisen har ju varit större än väntat varenda gång jag varit på ultraljud så det var som jag trodde :) hoppas det betyder att den vill komma lite tidigare också! 

Svar på tråden December bebis 2013