• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania

Hejsan tjejer. Här har ni en som har det mindre bra, förutom mitt sjuka illamående så har jag nu även en konstaterad havandeskapsförgiftning och var inlagd fre-ons fick sedan komma hem med egen blodtrycksmätare och med ny kontroll idag fredag. Tyvärr är jag nu inlagd igen :( min bebis är ju dessutom -27% enligt TUL så det kommer bli en liten tös. Beräknad till dryga 2600g som fullgången. I måndags vägde hon 1700g. Och idag är vi i 34+6

• gosnosen

Karpaltunnelsyndrom! Nån som vet vad som kan lindra mer än att få skenor till handlederna? Har domningar, svaghet och värk i händerna :(

• MissKaos

Ett paket av pamprrs och ett Libero strl 1? Man får ju några i dom där reklam lådorn med. Så märker man vilket man gillar! 2pky räcker ju till att börja med.

Lina1990 skrev 2013-11-01 07:42:17 följande:
    Ni som har barn sen innan vilka blöjor rekommenderar ni att man köper hem nu som första? Märke och storlek :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det gör så ont! Fick övningar av sjukgymn samt sov ned skenor med sonen börjar känna av det nu. Jag samlar vatten om jag äter mkt salt då blir drt sämmre

gosnosen skrev 2013-11-01 18:21:15 följande:
    Karpaltunnelsyndrom! Nån som vet vad som kan lindra mer än att få skenor till handlederna? Har domningar, svaghet och värk i händerna :(

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Lidls är bra! Bra pris med men finns väl inte till nyfödda?

moruri skrev 2013-11-01 13:34:13 följande:
    Vi har använt lite olika blöjor, känns som man måste prova sig fram. Men framförallt hade vi pampers i början ( gillade inte libero) men nu köper vi mest tou jour som finns på Lidl. Tycker de är i princip same same som pampers tunna och läcker inte. ICAs eller Willys egna har inte funkat för oss då jag tycker de läcker ofta och blir väldigt hårda..

• sarak
    Nania skrev 2013-11-01 18:19:00 följande:
    Hejsan tjejer. Här har ni en som har det mindre bra, förutom mitt sjuka illamående så har jag nu även en konstaterad havandeskapsförgiftning och var inlagd fre-ons fick sedan komma hem med egen blodtrycksmätare och med ny kontroll idag fredag. Tyvärr är jag nu inlagd igen :( min bebis är ju dessutom -27% enligt TUL så det kommer bli en liten tös. Beräknad till dryga 2600g som fullgången. I måndags vägde hon 1700g. Och idag är vi i 34+6

Åh vad jobbigt för dig! Men inte långt kvar, hoppas du kan känna dig okej sista biten. Håller såklart tummarna för att din bebis kommer ut stark och frisk trots att hon är liten. Kram
  • MissKaos

Men fy! Tror dom du kan gå tiden ut?

Nania skrev 2013-11-01 18:19:00 följande:

• corky
    gosnosen skrev 2013-11-01 18:21:15 följande:

Samma här, konstant domningar i höger hand. Har skenor men tycker inte de hjälper alls!
  • MariaOchNiklas

Vad är det för reklam lådor? Hur får man tag på dem?

MissKaos skrev 2013-11-01 19:08:41 följande:
    Ett paket av pamprrs och ett Libero strl 1? Man får ju några i dom där reklam lådorn med. Så märker man vilket man gillar! 2pky räcker ju till att börja med.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Va någon som skrev att när man tar sprutan så sent i graviditeten så hinner inte bebisen få skydd av det iaf. Men jag har inga bevis på der då jag bara läst någon skriva det.

mallabralla skrev 2013-11-01 11:15:44 följande:
    Barnet har också ett sex månaders skydd från influensa om man tar sprutan i andra delen av graviditeten, kan ju vara smart, åtminstone om man har dagisbarn hemma.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013