• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ
    FiaFunderar skrev 2014-01-09 18:58:55 följande:

Här är mina guldklimpar <3 smile1.gifphpnISTqP28222.jpg

Så söta! :)
  • MissKaos

Underbar bild, fina barn.

FiaFunderar skrev 2014-01-09 18:58:55 följande:
    Här är mina guldklimpar

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jis

Jag köpte Lemolac och minifom idag, samt har masserat , hoppas det kommer hjälpa. Man känner sig så maktlös.

Tack för tips.

• FiaFunderar

Tack alla!

Jis: Vi kör minifom lite då och då. Kanske tre ggr per dag. Och hon har verkligen börjat prutta mer! Så nu kommer ju gaserna ut och magknipsattackerna har minskat (inte försvunnit helt)

• Repan
    MissKaos skrev 2014-01-09 13:54:34 följande:

Ni har ji haft det maximalt jobbigt. Svår fogloss. Hemsk fl och nu inte få sova. Inte konstigt du blir/är slutkörd.

Först efter tre månaders ålder jar bebisar ngn form av påverkningsbar dygnsrytm om mitt minnr ftån bvc praktiken är rätt..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    1/3 gjord nu då! ;)

Han sover ändå ok nu, vaken någon timme 3-5 plus amningar o blöjor, men inte 01-09 på ett tag nu iaf!
  • sarak

Pratig och glad bebis verkar ha sovit gott och vaknat på rätt sida

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-01-09 10:48:26 följande:
    Vill få Ludwig att sova i egen säng. Men hur ska han kunna sova där när han knappt kan sova brevid mig. Ibland tror jag lukten av mig stör, han känner hela tiden doften av mjölk och kommer inte till ro för det. Ni som har bebisarna i egen säng hur gör ni? Han vaknar med ett ryck såfort jag lägger ner honom. Han vill gärna sova nära på dagen också men sover själv om han är riktigt trött. Uch idag är ingen bra dag. Längtar till Lillen är 5 år. Längtar efter sammanhängande sömn.
    Rasmus är också sån som stånkar och sprattlar på nätterna. Han sover för det mesta ändå, men jag har inte kunnat göra det. Men nu har jag varit noga ett par nätter med att han får ligga i vår säng men flyttat mig en bit ifrån honom hela tiden så han inte ligger klistrad på mig och sparka. Så har jag försökt ignorera stånkandet och kan då sova ganska bra. Fortsätter det så tycker jag du ska försöka få honom att ligga i egen säng, det är ju hemskt att inte kunna sova trots att bebis gör det.
    Rasmus är så pruttig så det är inte klokt. Jag är supernoga med att ge minifom, får för mig att helvetet kommer braka lös annars med all den gas som ska ut. Har försökt äta helt vanlig mat nu några dagar, typ kyckling och ris och makaroner och korv. Verkar inte hjälpa. Är kaffe gasbildande? Det dricker jag MYCKET!!
  • islandpeak

Om kaffe är gasbildande vet jag inte, bara att koffeinet kan påverka barnet genom att det blir piggt o kan få svårt att komm till ro. Men det är så små mängder som går över till barnet så då får du nog dricka mkt ;)

• Nov13

Inatt sov lillen 00.00-09.30 med endast ett uppvak för amning. Verkar verkligen som om vi fått en snäll och lätt bebis då han bara skriker för mat och blöjbyte. Han har nu 6 veckor och 1 dag. Hans nätter blir bättre och bättre (dom har aldrig varit jobbiga).

Svar på tråden December bebis 2013