• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Så olika alla säger. Min BVC sköterska sa att svarsleenden kommer mellan 6-8 v och allt innan är reflexer. Jag har inte en aning. Är väl olika barn! Sedan måste man ju räkna om man gått över är ju barnet äldre. Samma om det är för tidigt fött. Ludwig är ju 7 v imorn men enligt BF är han ju bara 5 veckor. Tycker inte Ludwig ler alls mkt. Han tittar ju på mig och följer saker med blicken. Några leenden har vi sett men inte sådär hjärtligt direkt mest lite skevt. Han är rätt allvarlig. Men han gjorde någon grimas åt BVC sköterskan som utbrast åå nu ler han så jag antar att det är normalt. Nojar lite att han inte ler så mkt. Han är så himla intresserad av omgivningen nu. Han stirrar på gardiner och lampor och tv:n är han helt uppslukad av. Får ju inte kolla så men när han sitter i knät. Han har nästan inte tid att amma för han ska titta på allt. Han har börjat äta så fort nu. 10-15 min så är han klar med bägge brösten. Han är väldigt snuttig mellan amningarna så nappen används flitigt just nu. Hur är era bebisar? Kul att veta!!

• Cornelia 084

Maya, som är 4 veckor idag, har gett oss svarsleende sedan en vecka tillbaka. Även på BVC har hon avfyrat ett par supersmile när sköterskan pratat med henne. Hon har dessutom visat att hon har en smilegrop - jättesöt!

• MissKaos

Efter att ha sovit hela dagen är Elsa vaken. Jag är jättetrött.. kass synkning. Kl2 åå natten.zzz sova

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

Miss Kaos: jobbigt när man inte kan sova :/ själv ligger jag och ammar o slösurfar.. Men nu verkar hon släppt taget om bröstet och somnat, så nu ska jag också försöka sova. Hoppas Elsa känner sig trött snart så du får göra detsamma!

Svar på tråden December bebis 2013